arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰

امام جمعه تهران: دنیا ما را قبله خود می داند

خطيب نماز جمعه امروز تهران، رسيدگي نكردن به دغدغه‌ي معيشت مردم كه همه چيز خود را فداي انقلاب و اسلام كرده‌اند، را جفاي به تاريخ و مردم برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطيب نماز جمعه امروز تهران، رسيدگي نكردن به دغدغه‌ي معيشت مردم كه همه چيز خود را فداي انقلاب و اسلام كرده‌اند، را جفاي به تاريخ و مردم برشمرد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه‌ي دوم نماز جمعه‌ي اين هفته تهران با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري گفت: ايشان در ديدار با اعضاي دولت مطالب مهمي را بيان كردند، يكي جهاد اقتصادي بود كه مورد تاكيد قرآن است، بايد حكومت اسلامي دغدغه‌ي معيشت مردم را داشته باشد، كه ما مي‌دانيم مسوولين امر شب و روز در حال تلاش هستند ،ولي اين كافي نيست، مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و مسوولين سر سفره‌ي اين اولياي نعم هستند. مردم انقلاب را زير پرچم ولايت به پيروزي رساندند و استكبار ستيزي آنهاپرچم ولايت را برافراشته است و مسوولان بايد به فكر معيشت اين مردم باشند.

وي با تاكيد بر وحدت حول ولايت، افزود: رمز وحدت ما و روحي كه حقيقت ما را در يك جا متمركز مي‌كند و قدرت ما را به رخ ديگران مي‌كشد، آن مركزيت الهي است كه با جواز الهي آمده است. مردم ايران امام(ره) را براي خودشان نمي‌خواستند، بلكه خود را براي امام(ره) و اسلام مي‌خواستند، جوان دادند و جلوي تانك ايستادند و هشت سال جنگ را زير تحريم همه جانبه اداره كردند، امروز هم كمترين نگراني در اين امر مردم را به صحنه مي‌كشد. مردم ما فداكار و موحد هستند و خود را فداي دين مي‌كنند.

صديقي تصريح كرد: بعد از رسول الله اولين حكومتي كه حكومتي ديني است، اين حكومت الگويي براي كشورهاي منطقه شده است، كشورهاي منطقه مشاهده مي‌كنند كه رهبري ولايي و مشروع معجزه مي‌كند و پيشرفت هاي جهشي درست مي‌كند و ره صد ساله را يك شبه مي‌ رود، همين باعث شده است كه دنيا ما را قبله‌ي خود بداند و اين هنر فداكاري اين مردم بوده است، لذا رسيدگي نكردن به دغدغه‌ي معيشت اين مردم كه همه چيز خود را فداي اين انقلاب و اسلام كرده‌اند جفاي به تاريخ و جفاي به اين مردم است .

وي با اشاره به سند چشم انداز گفت: ما برنامه داريم و آينده نگريم و تلاش داريم زيرساخت ها را براي آيندگان بسازيم، ما روزمرگي را قبول نداريم و بايد تا چند سال ديگر در منطقه قدرت اول باشيم و الا خسارت هاي جبران ناپذير را داريم.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر مقابله با تحريم ها گفت: جبهه‌ي استكبار با جنگ نظامي و نفاق دروني و ستون پنجم مي‌خواست ما را بشكد، اما خودش شكسته شد ملت ما در همه امتحانات سرافراز بيرون مي‌آيد حال دشمن مي خواهد از نظر اقتصادي جلوي ما را بگيرند تا نتوانيم به اهداف خود برسيم لذا آقا اين را در اولويت قرار داده و بر همه فريضه است كه زمينه‌هاي رشد اقتصادي را از هر نظر فراهم كند.

وي با بيان اين كه امسال معنويت و عبوديت رونق بيشتري داشته است، گفت: هر سال رونق معنويت و عبوديت ملت ما بيشتر مي‌شود و حضور معنوي جوانان ما بيشتر است، آسمان از اين معنويت نور مي گيرد. و جا دارد كه ما به خود بباليم كه خدا هر سال اين سفره را رنگين تر گسترده است. و امسال هم چشم ما روشن است كه شب هاي ما شب هاي قدر و شب هاي خداجويي و گريز از شيطان و از خود و پناهندگي به خدا بود.

صديقي در ادامه با تشكر از حضور حماسي مردم در روز قدس گفت: روز قدس روز اسلام است و امسال اولين سالي بود كه روز قدس جبهه‌هاي جديدي باز كرد و مردم مصر يك پارچه در كنار ملت ما مرگ بر اسراييل گفتند، تحليل گران منحرف هر چه مي خواهند بگويند، اما مردم مصر در مقابل سفارت اسراييل رفتند و مرگ بر اسراييل گفتند و پرچم فلسطين جاي پرچم اسراييل نصب كردند و در ساير كشورها نيز مردم پيوند خود را با جبهه‌ي حق و مقابله با جبهه باطل اعلام مي‌كنند.

وي با اشاره به توصيه‌ي مقام معظم رهبري به دولت مبني برعدم رضايت از وضع موجود گفت: آقا به دولت توصيه كردند كه مقايسه اي بين وعده‌هاي داده شده و خروجي هاي عمل شده، داشته باشند، اين‌ها جهات تربيتي از يك حكيم و جهان نگر و مدير جامع نگر است كه خدا كند همه ما از اين نعمت بي بديل الهي بهره‌هاي لازم را بگيريم.

امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به روز دهم شهريور به عنوان روز پدافند هوايي گفت: چشم ما روشن بود كه هم در نماز حضرت آقا و هم امروز اين سربازان دين و مرزبانان كشور و سنگرنشينان امنيت حاضر هستند.

صديقي با اشاره به وضعيت قحطي زدگان سومالي گفت: مساله سومالي همچنان در اولويت است ملت ما به فضل الهي هميشه در اين عرصه قهرمان بودند، اما بايد استمرار داشته باشد.

وي همچنين در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران ، با تبريك به مومنان براي گذراندن ماه رمضان و مناجات‌ها و عبادت‌هاي آن گفت: ماه رمضان يك ماه تزكيه نفس و اخلاق بود و اين گسستن تعلقات بيروني رمز پيوستن به حق مطلق است.

وي افزود: هر چه تمركز در حقيقت حق در دل بيشتر باشد، خداوند متعال خود توليت دل را كه سلطان جوارح و كشش‌هاست، به عهده مي‌گيرد. و مشيت انسان مشيت‌الله مي‌شود و اراده‌ي انسان اراده‌ي خدا مي‌شود.

صديقي با اشاره به ماه رمضان گفت: حيف است يك ماه پيش خدا باشيم و در خواب هم ما را نوازش كند و بگويد خواب و نفس هايت را هم خريدارم، يك ماه اين طور برنامه عرفاني بودن با خدا را تمرين كنيم، اما افسوس است كه حالمان عوض نشده باشد و تحولي و انقلابي در وجود ما به وجود نيايد.

امام جمعه‌ي موقت تهران گفت: روح روزه داري گسستن تعلقات بيروني و درون گرايي است . به هر حال كساني كه جا مانده‌اند، نااميد نباشند، بايد از حالا مراقبت را شروع كنيم انشاءالله رمضان بعدي را ببينيم و از اين مواهب و كانون هاي نور بهره اي ببريم.

صديقي با اشاره به تحريم‌ها عليه كشورمان گفت: انسان‌هاي رمضاني‌ مقاوم هستند و در برابر نفس و شيطان درون مي توانند خود را كنترل كنند و با فشار گرسنگي بسازند، بنابراين انسان رمضاني در برابر تحريم‌هاي بيروني و خوف از شيطان ظاهري مقاوم است در حالي كه با شيطان درون مبارزه و او را مايوس كرده‌ايم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
0
20
حاج آقا ... از یک طرف میگید دولت داره شب و روز کار میکنه بعد بلافاصله میگید این کافی نیست مگه ما غیر از شب و روز زمان دیگری هم داریم؟...
نظرات بینندگان