arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

رییس کمیسیون عمران مجلس: دولت هرچه سریعتر گزینه وزارت نیرو را معرفی کند/ اردکانیان گزینه مناسبی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون عمران، با بیان اینکه شرایط آبی کشور بحرانی است، گفت:دولت باید هرچه سریعتر گزینه وزارت نیرو را با توجه به مسائل بحران آب معرفی کند.
 
به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه کشور ایران در مناطق خشک و نیمه خشک جهان واقع شده و با کمبود منابع آب مواجه است، گفت:  توجه به مدیریت منابع آب در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از یک سو اغلب منابع تأمین آب سطحی کشور مورد استحصال قرار گرفته و از سویی دیگر اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی به علت عواملی همچون توسعه بی قاعده و بی برنامه اراضی کشاورزی شدت یافته است.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: در نتیجه وضعیت منابع آب کشور در دوره 92- 1383 به حالت تنش آبی و در برخی موارد به شرایط بحرانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند، تأمین و حفظ آب پاک برای نسل های آتی به یکی از چالش های اساسی و توسعه پایدار کشور تبدیل می شود، افزود: رتبه ایران در مدیریت منابع آبی از بین 133 کشور، 132 بوده و با چنین روندی پیش بینی می شود اندوخته های آبی ایران تا نیم قرن آینده به صفر برسد.

رضایی کوچی ادامه داد:از طرفی در پی این کاهش مستمر، سالانه 10 دشت آبی کشور از مجموع  600 دشت موجود دچار بحران می شوند که این مسئله بر وضعیت روستاهای کشور تأثیرگذار است.
وی یادآور شد: اگر برنامه ریزی برای کاهش میزان مصرف یا مصرف بهینه در جامعه صورت نگیرد بدون شک روند بحران آبی ابعاد گسترده تری را تجربه خواهد کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به در پیش بودن تدوین لایحه بودجه 96 و عدم معرفی وزیر برای وزارت نیرو جهت تخصیص بودجه منایب به این وزارتخانه، تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر گزینه وزارت نیرو را با توجه به مسائل بحران آب معرفی کند، که با توجه به سوابقی که اردکانیان در وزارت نیرو داشته گزینه مناسبی برای تصدی پست وزارت است.

نظرات بینندگان