arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

منتظری: فضای مجازی نیاز به درمان اورژانسی دارد/ منشاء افزایش روابط نامشروع فضای مجازی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور با بیان اینکه فضای مجازی امروز نیازمند درمان اورژانسی است، گفت: متاسفانه دولت مردان اورژانسی عمل نمی کنند در حالی که این امر شوخی بردار نیست.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در دوره تربیت مربی بررسی جرایم رایانه‌ای و آیین دادرسی آن، اظهار کرد: امروز گستردگی فضای مجازی به گستردگی فضای جامعه است و این گره خوردن فضای مجازی با زندگی افراد جامعه منجر به بروز برخی جرایم رایانه‌ای می‌شود و قضات در رسیدگی به این پرونده‌ها باید تخصص کافی داشته باشند.

منتظری: فضای مجازی نیاز به درمان اورژانسی دارد

وی ادامه داد: به اعتبار دفاع از حقوق عامه، فضای مجازی باید رصد شود تا کسانی که وارد این بزرگراه می‌شوند دچار مشکلات نشوند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت مراقبت‌ها و رصدهای فضای مجازی گفت: من و شما امروز این مسئولیت سنگین را برعهده داریم مخصوصا با توجه به اعتبار عضویت در شورای عالی فضای مجازی و دادستانی کل کشور مسئولیت در این زمینه حساس است و شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ترکیبی از دستگاه های ذیربط است و لازمه آن این است که قضات در رسیدگی به پرونده ها اطلاعات لازم را داشته و به همه ابعاد توجه داشته باشند.

این مسئول عالی قضایی گفت: هدف این همایش و تلاش دکتر خرم آبادی این است که در هر استان افرادی را داشته باشیم و آموزش های لازم را به سایرین ارائه دهند و کلاس هایی را در سطح استان تشکیل کنند.

وی افزود: ما در واقع به دنبال تربیت مدرس هستیم چرا که فضای مجازی جزو لاینفک زندگی افراد شده است و جرایمی را نیز به همراه خواهد داشت.

منتظری گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود فرمودند که فضای مجازی یک تهدید است و دو فرصت، لذا این فرصت موهبتی است که باید بهره برداری کرد، همانطور که می‌شود از فناوری‌های روز در جهت مطلوب استفاده کرد، جهت نامطلوب نیز دارد و برخی از این فضا سوء استفاده می‌کنند که آثار بدی دارد. اگر ما این فضا را مدیریت درست نکنیم مضراتی به همراه می آورد که خاستگاه و منشا آن فضای مجازی است.

برخی القا می‌کنند قوه قضاییه به دنبال بستن فضای مجازی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه منشاء افزایش طلاق‌ها، روابط نامشروع و بعضی از عوامل از هم پاشیدگی خانواده‌ها فضای مجازی است که شاهد آسیب های آن در جامعه هستیم، ادامه داد: در اینجا چه کسی مسئول است؟ برخی مسئولین حرف نامربوطی در جامعه القا می‌کردند که قوه قضائیه به دنبال بستن فضای مجازی است، این نسبت، نسبت ناروا و دروغی است ما همان چیزی را می‌گوییم که هم عقل، هم شرع و هم مقام معظم رهبری می‌گوید که این فضا باید مدیریت شود.

وی گفت: اگر مسئولین در زمینه فضای مجازی هم فکری و هم افزایی نکنند این موضوع دمار از جامعه در می‌آورد و اکثر کشورها فضای مجازی را در کشور خود مدیریت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه فضای مجازی امروز نیازمند درمان اورژانسی است، گفت: متاسفانه دولت مردان از بالاترین مقام تا مقامات میانی اورژانسی عمل نمی‌کنند در حالی که این امر شوخی بردار نیست، در مورد همین تلگرام، اینستاگرام و غیره مدت‌های مدیدی در جلسات خصوصی و کارگروه‌ها صحبت کردیم و متخصصان می‌گویند ما می‌توانیم چنین شبکه‌هایی را در داخل با همین ویژگی‌ها و توانمندی‌ها ایجاد کنیم؛ اما باید به ما کمک شود.

وی افزود: امروز مدیریت فضای مجازی باید مدیریت اورژانسی باشد و مثل کارهای عادی نباید با آن برخورد کرد.

دادستان کل کشور گفت: البته یک جرقه‌های امیدی زده شده است و وزیر جدید در حال اقدامات خوبی هستند چند روز پیش به او گفتم انتظار داشتیم که این کارها خیلی قبل ترها انجام شود.
نظرات بینندگان