arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
صدراعظم نوری در گفت و گو با «انتخاب»:

مدیریت جدید تهران برای کاهش آلودگی هوا مصمم است/ کاهش آلودگی الویت اول مدیریت گذشته نبود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال 97 شهر تهران اعتبارات قابل دفاعی برای کاهش آلودگی هوا مصوب خواهیم کرد، گفت: مدیریت جدید شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا مصمم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال 97 شهر تهران اعتبارات قابل دفاعی برای کاهش آلودگی هوا مصوب خواهیم کرد، گفت: مدیریت جدید شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا مصمم است.
 
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب» با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا از دغدغه های جدی مدیریت جدید شهری تهران است، اظهار کرد: در مدیریت گذشته اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا صورت گرفت اما از آنجا که الویت اصلی نبود از این رو شاهد افزایش آلودگی هوای تهران هستیم. متاسفانه عملکرد شهرداری گذشته در این بخش قابل دفاع نیست.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران عزمی جدی برای کاهش آلودگی هوا دارد و بارها به این موضوع اشاره کرده است، تاکید کرد: شورای شهر تهران با تخصیص اعتبارات حمایت های خود را از شهرداری تهران خواهدداشت. در چند ماه آینده در بررسی لایحه بودجه سال 97 اعتبارات لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی و تجهیزات و امکانات مترو تعریف خواهد شد تا بتوانیم دریک بازده زمانی 5 تا 10 آلودگی هوا را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه باید تعامل جدی میان دولت، شهرداری و حتی مجلس برای برون رفت از معضل آلودگی هوا داشت، تصریح کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی لازم است اتوبوس ها و تاکسی های فرسوده شهر نیز از ناوگان خارج و نوسازی شود. نوسازی این بخش از ناوگان به تنهایی از عهده شهرداری تهران خارج است ازاین رو لازم است دولت و مجلس نیز در کنار مدیریت شهری باشد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات گام های برای کاهش آلودگی هوا برداشت اما این تلاش ها در دولت نهم و دهم از بین رفت، اعلام کرد: در کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران تمرکز جدی برای مساله کاهش آلودگی وجود دارد خوشبختانه مدیریت کنونی شهرداری تصمیم جدی برای کاهش آلودکی هوا دارد از این رو امیدواریم با توجه به جایگاه این مساله، اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی به فعالیت برخی مشاغل آلاینده در شهر تهران اشاه کرد و گفت: متاسفانه در داخل شهر تهران مشاغل آلاینده ای وجود دارد که باید هر چه سریعتر نسبت به این مشاغل تصمیم گیری شود تا با خروج از شهر تهران به کاهش آلایندگی شهر تهران کمک شود.

وی اظهار کرد: به زودی برنامه جدی برای کاهش آلودگی هوا تهیه و اعلام خواهدشد.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
     
 
نظرات بینندگان