arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

فرانسه: قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، موجب تشدید تنش ها در منطقه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه با انتشار پیامی توئیتری، به احتمال تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دولت آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، این وزارتخانه در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بایستی گروه تروریستی نامیده شود، اعلام کرد: پاریس در شرایط حساس منطقه و اوضاع بسیار متزلزل خاورمیانه، هشیار است.
 
در این پیام توئیتری آمده است: زمانی که همه تصمیم ها و اقدامات، سازگار با شدت بحران های فعلی است؛ کشورهای منطقه نقش ویژه ای در این باره دارند و باید بر اساس مسئولیت هایشان نقش خود را ایفا کنند. 
 
'اگنس روماته اسپانیه' سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز در یک نشست خبری، در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا پاریس از قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی حمایت می کند، گفت: فرانسه نگران آن است که قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، موجب تشدید تنش ها در منطقه (خاورمیانه) شود.
 
وی افزود: با توجه به این مساله، کشورهای منطقه نقشی خاص برای ایفا کردن دارند و باید خویشتنداری و حس مسئولیت پذیری نشان دهند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است ظرف چند روز آینده راهبرد خود را در مورد ایران در منطقه اعلام کند و انتظار می رود که پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد تائید قرار ندهد.
 
در مقابل وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است در صورت قرار گرفتن سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، پاسخ کوبنده ای به این اقدام خواهد داد.
 
سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این خبر گفت: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به ‌ویژه منطقه خاورمیانه، هم‌سنگ داعش درنظر خواهد گرفت. 
نظرات بینندگان