arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

اتریش: توجیهی برای عدم تایید برجام وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اتریش در سازمان ملل تاکید کرد: ما اروپایی‌ها معتقدیم که هیچ توجیهی برای عدم تائید برجام وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، جن کیکرت، نماینده دائم اتریش در سازمان ملل که در نشست خبری برندگان جایزه صلح نوبل در سازمان ملل به عنوان مجری نقش ایفا می‌کرد، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، گفت: درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) باید بگویم که ما اروپایی‌ها بر این باوریم که هیچ توجیهی برای عدم تائید برجام وجود ندارد و این اقدام مضر خواهد بود و خود به خود شکست خواهد خورد.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل، وی در ادامه تاکید کرد: اگر شما می‌خواهید عدم اشاعه را کنترل کنید، چنین اقدامی پیامی کاملا نادرست را مخابره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی بیان شده است که تنها چند روز تا زمان تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی دولت آمریکا باقی مانده است. اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهاد مسئول برای نظارت و راستی‌آزمایی پایبندی ایران به تعهداتش در برجام است، دونالد ترامپ گفته است که امکان دارد این پایبندی را تائید نکند که به منزله اقدامی برای نابود کردن توافق تلقی خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در هشت گزارش خود درباه روند اجرای برجام تائید کرده است که ایران به‌طور کامل به تعهدات خود عمل می‌کند.
برچسب ها: اتریش ، برجام
نظرات بینندگان