arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

مسکن مهر در دست انداز تأمين نقدينگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي که معاون وزير راه و شهرسازي اعلام کرد که وزارت نفت همانند گازرساني به ساير واحدهاي مسکوني براي گازرساني به واحدهاي مسکن مهر نيز از بودجه خود استفاده مي کند، شنيده مي شود به وزارت نفت بودجه اي براي گازرساني به واحدهاي مسکن مهر اختصاص داده نشده است.
به گزارش ايسنا، چندي پيش مجري گازرساني به واحدهاي مسکوني پروژه مسکن مهر هشدار داد در صورتي که منابع مالي براي گازرساني به واحدهاي مسکوني اين پروژه از سوي وزارت راه و شهرسازي تأمين نشود، گازرساني به يک ميليون و 100 هزار واحد مسکوني با چالش روبه رو مي شود.
امير خاني تأکيد کرده بود که وزارت راه و شهرسازي به عنوان متولي مسکن مهر بايد هر چه سريعتر نسبت به تأمين اعتبار مورد نياز اقدام کند.
اما مهندس جمشيد نورصالحي، معاون وزير راه و شهرسازي درباره هشدار وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازي درباره توقف گازرساني به پروژه هاي مسکن مهر اظهار کرد: مشاور وزير نفت اعلام کرده بودند که کسري بودجه داريم.
وي با اشاره به اينکه ما نبايد بودجه اي را براي گازرساني اختصاص دهيم، افزود: وزارت نفت همانند گازرساني به ساير واحدهاي مسکوني براي گازرساني به واحدهاي مسکن مهر نيز از بودجه خود استفاده مي کند؛ به عبارت ديگر تأمين اعتبار بايد توسط وزارت نفت صورت بگيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: از آنجا که تعداد واحدهاي مسکن مهر زياد است به بودجه بسياري براي تأمين گاز نياز است.
نيکزاد، وزير راه و شهرسازي نيز رشد اجراي مسکن مهر را در گرو همکاري و همياري دستگاه هاي مرتبط مي داند.از سوي ديگر پيشتر نيز اعلام شده بود که طرح مسکن مهر به دليل نبود نقدينگي و عدم اشاره به آن در بودجه سال 90 کل کشور در آستانه تعطيلي قرار دارد که اين امر توسط رئيس کانون سراسري انبوه سازان رد شد.بر اين اساس، به نظر مي رسد طرح ملي مسکن مهر که بخش اعظمي از توجه بخش مسکن را به خود جلب کرده تا بتواند مشکل مسکن اقشار کم درآمد جامعه را حل کند، اکنون در دست انداز تأمين اعتبار افتاده است.
نظرات بینندگان