arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

ترامپ وزیر خارجه‌اش را به چالش هوش دعوت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، وزیر خارجه کشورش را به چالش آزمون هوش دعوت کرده است. این یکی از جدیدترین شواهد اختلاف بین ترامپ و رکس تیلرسون، وزیر خارجه است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی، پیشتر گزارش کرده بود که تیلرسون پشت سر دونالد ترامپ، او را "کودن" خوانده بود. فردای انتشار این گزارش، تیلرسون یک جلسه خبری گذاشت و به سوال‌های گوناگون خبرنگاران پاسخ داد به جز اینکه آیا واقعا چنین اظهار نظر تندی درباره رئیس جمهوری کرده یا نه.

مجله فوربز با آقای ترامپ به تازگی گفتگویی انجام داده و از جمله درباره همین موضوع از او پرسیده است. آقای ترامپ در پاسخ همان جواب همیشگی‌اش را داده که اینها به نظرش "خبر دروغند" اما در عین حال گفته: "اگر واقعا گفته باشد، باید یک آزمون هوش بین ما برگزار شود. بعد خواهم گفت چه کسی برنده می‌شود."

ترامپ قرار است در روز سه‌شنبه یک ناهار کاری با وزیر خارجه داشته باشد.

پیشتر هم گزارش‌هایی از اختلاف نظرهای رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا منتشر شده بود و صاحب نظران سیاسی در آمریکا گاهی دولت را متهم کرده بودند که با یک صدا صحبت نمی‌کند. مثلا آقای ترامپ با زبان تهدید درباره کره شمالی حرف می‌زند و وزیر خارجه به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای فرونشاندن روابط ملتهب دو کشور است.

حتی یک بار آقای ترامپ در حساب توییترش درباره تلاش‌های وزیر خارجه برای گفتگو با کره شمالی نوشت که او "وقتش را تلف می‌کند."

در گزارش شبکه ان‌بی‌سی همچنین آمده بود که رکس تیلرسون در تابستان قصد استعفا از دولت را داشته اما به اصرار معاون رئیس جمهوری بر سر کار خود مانده است. در جلسه خبری هفته گذشته، آقای تیلرسون این بخش از گزارش را انکار کرد و گفت او هیچگاه قصد استعفا نداشته که کسی بخواهد او را به ماندن در دولت ترغیب کند.
نظرات بینندگان