arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

منچسترسيتي درصدر جدول ولخرج ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سايت اينترنتي ترانسفر مارکت بعد از پايان يافتن مهلت نقل وانتقال هاي تابستاني، جزئيات جالبي در مورد بازار جابجايي بازيکنان اروپايي منتشر کرده است.
بعد ازسرخيو آگوئرو مهاجم آرژانتيني سابق اتلتيکو مادريد که به منچسترسيتي پيوسته، پاستوره، فالکائو، کوئنترائو و فابرگاس ديگرخريدهاي گران قيمت سال 2011 نام گرفته اند. سرخيو آگوئرو به منظور تکميل قواي تيم روبرتو مانچيني و خط حمله رويايي اين تيم با داويد سيلوا، ژکو و سميرنصري به منچسترسيتي پيوسته و شيخ منصور براي در اختيار گرفتن او دراين تيم 45 ميليون يورو بابت مبلغ در نظرگرفته شده تحت عنوان تبصره لغو قرارداد او با اتلتيکو را به تيم اسپانيايي پرداخت کرد.
پاستوره هم با جدايي اش از پالرمو هيچ کس را به اندازه زامپاريني رئيس اين باشگاه خوشحال نکرد. رئيس اين تيم به لطف فروش مهاجم آرژانتيني اش 43 ميليون يورو پول نقد دريافت کرد تا پالرمو را براي 3 سال آينده، بازسازي کند. پاري سن ژرمن و لئوناردو سهم زيادي در ثروتمند شدن تيم ايتاليايي داشتند. لئوناردو که به خوبي به قابليت هاي اين بازيکن واقف است، براي در اختيار گرفتن او در تيمش اصرار زيادي نشان داده بود.
اتلتيکو براي پرکردن جاي خالي آگوئرو به فکر در اختيار گرفتن فالکائو کلمبيايي را که فصل گذشته در 50 بازي براي پورتو 41 گل زده بود، به مادريد آورد و 40 ميليون يورو براي او هزينه کرد. فالکائو سومين بازيکن گران قيمت بازار تابستاني اين فصل نام گرفت. سايت ترانسفرمارکت ، چندين فهرست رده بندي ديگر هم در اين رابطه منتشرکرده است. منچسترسيتي در اين فهرست به عنوان تيمي که بيشترين سرمايه گذاري را در بازار تابستاني با 92 ميليون يورو انجام داده، انتخاب شده است.
علاوه برآگوئرو، اين تيم براي جذب سميرنصري و ساويچ 27/5 و 12 ميليون يورو هزينه کرد. بعد ازاين تيم پاري سن ژرمن دگرگون شده که خود را بين تيم هاي ثروتمند اروپا مطرح کرده، قرار گرفت. پي اس جي در جدول هزينه هاي انجام شده براي خريدهاي جديد تنها 3 ميليون يورو با سيتي فاصله دارد. در کمال ناباوري و تعجب همگان، طبق آمار ارائه شده ازسوي ترانسفرمارکت، رتبه سوم به يوونتوس تعلق مي گيرد.
بينکونري در تابستان سال 2011 حدود 85 ميليون يورو در بازار پول خرج کردند .البته چلسي هم به همين اندازه در فصل نقل وانتقال هاي تابستان هزينه کرده و رم با 78 ميليون يورو درجايگاه پنجم قرارمي گيرد.
جالب اينجاست که در فهرست تيم هايي که بيشترين درآمدزايي را با فروش بازيکنان خود داشته اند هم 3 تيم ايتاليايي جاي مي گيرند. پالرمو با 71 ميليون يورو، اودينزه با 67 ميليون يورو و جنوا با 53 ميليون يورو درآمدزايي ثابت کرده اند که تيم هاي ايتاليايي در همه کشورها اقدام به فروش بازيکنان خود کرده اند.
البته درصدر اين فهرست اتلتيکو مادريد قرار مي گيرد که علاوه بر پول سرشار ناشي از فروش آگوئرو به سيتي، بابت فروش دخئاي 20 ساله به يونايتد هم با مبلغ 20 ميليون يورو حساب باشگاه را پر کرد. داويد دخئا را يکي از بهترين دروازه بانهاي حال حاضر فوتبال جهان مي دانند که از فاکتورجواني بهره مي برد.
اتلتيکو مادريد بدين ترتيب با 82 ميليون يورو بيشترين درآمدزايي را داشته و آرسنال با 72 ميليون يورو در مکان دوم ايستاه است. ظاهرا توپچي ها خيلي هم بابت از دست دادن فابرگاس ونصري و فروش آنها به بارسلونا و سيتي پشيمان نيستند. بعد از اين 2 تيم، 3 تيم ايتاليايي که به آنها اشاره شد قرارمي گيرند. اما در بين ليگ هاي اروپايي، ليگ برترانگليس دربازار تابستان امسال هم نشان داد که بيشترين پول نقد را براي سرمايه گذاري در بازار در اختيار داشته است.
تا زماني که ميشل پلاتيني قانون بازي جوانمردانه مالي را به اين تيم ها تحميل نکرده، ليگ برتر در زمينه خريد و فروش بازيکنان به اين سياست ديرينه ادامه خواهد داد. بعد از ليگ برتر، سري A ، لاليگا، ليگ يک و ليگ برتر روسيه که در کمال تعجب از بوندسليگا در اين جدول سبقت گرفته، دراين رده بندي جاي مي گيرند.
*ليگ برتر: 4 خريد دقيقه 90 آرسنال
آخرين تحولات بازار نقل وانتقالها در جزيره به نام هايي همچون کراوچ و جوکول مربوط بود. آرسنال بعد ازهفته ها بيکار نشستن و تماشا کردن، سرانجام دست به کار شد و ميکل آرتتا از ليورپول را به مبلغ 10 ميليون به لندن آورد. مرتساکر ازوردربرمن با 9 ميليون و آندره سانتوس از فنرباغچه با 6/2 ميليون و بنايون از چلسي را به طور قرضي به ورزشگاه امارات آورد. اگرچه هيچ کدام از اين 4 بازيکن خريداري شده در لحظات پاياني، نمي توانند جاي خالي ستاره هاي ازدست رفته اين تيم (فابرگاس و نصري) را پرکنند. ليورپول هم در لحظات آخر بازار تابستاني جوکول را به طور قرضي به ليل فرستاد تا او اولين بازيکن انگليسي باشد که از سال 1991 در ليگ فوتبال فرانسه توپ مي زند.
رائول ميرلس با 12 ميليون يورو به چلسي رفت و کرگ بلامي در حالي که در يک قدمي تاتنهام بود ناگهان سر از اين تيم درآورد. در تاتنهام ، مهمترين اتفاق رخ داده براي هري ردنپ مربوط به ماندن لوکا مودريچ در وايت هارت لين بود که به رغم پيشنهاد 40 ميليون پوندي چلسي دراين تيم نگه داشته شد.
اسکات پارکر از وستهم و امانوئل آدبايور به طور قرضي هم به تيم لندني پيوسته اند. مهاجم توگويي جانشين پيترکراوچ شده که همراه با پالاسيوس راهي استوک سيتي شد. نشريات انگليسي گزارش داده اند که دانيل لوي رئيس تاتنهام کراوچ را تهديد به پذيرفتن اين انتقال کرده و مدعي شده بود درصورت سرباز زدن او، بايد با نيمکت نشيني در تاتنهام کنار بيايد.
چلسي ويلاس بواس در بازار امسال روي جوانان سرمايه گذاري کرد ولي به دليل عدم در اختيار گرفتن ستاره هاي مطرح، چلسي تابستان پرفروغي نداشت. سيتي که در بازار اين فصل به همه خواسته هاي خود رسيد، شايد فقط در مورد فروختن کارلوس تبس ناکام بود.
اين تيم درحال حاضر با تراکم بازيکن در خط حمله خود رو به رو شده ولي اين باشگاه اهداف زيادي در سردارد و به اين تعداد بازيکن براي رقابت هاي مختلف باشگاهي نياز مبرم دارد. يونايتد هم در روزهاي پاياني نتوانست وسلي اسنايدر را از اينترخريداري کند. ويديچ هم که به نظرمي رسيد راهي آنژي مي شود، دراولدترافورد ماندني شد. البته سرالکس به اندازه کافي دربازار تابستاني اين فصل خريدهاي خوب انجام داده و اشلي يانگ که با 16 ميليون يورو از استون ويلا به اين تيم آمده به عنوان بهترين خريد تابستاني اين فصل معرفي شده است.
*اسپانيا: انقلاب اتلتيکو
دومين تيم شهر مادريد با در اختيارگرفتن ديه گو ازولفسبورگ، بازار تابستاني را با 7 فروش و 9 خريد به پايان رساند. مورينيو هم سرانجام در روزآخر توانست 3 نفر از 4 بازيکني که عذر آنها را خواسته بود به تيم هاي ديگرفروخت. گاگو به رم، درنته به اورتون و پدرولئون به ختافه پيوستند. لاس ديارا از اين جمع باقي مانده که مي تواند با توجه به مصدوميت هاي شاهين و آلتين توپ براي اين تيم مفيد واقع شد. آخرين روزبازار نقل وانتقال هاي لاليگا با حوادث زيادي همراه بود.
ديه گو بعد از سرگرداني هاي طولاني سرانجام از اتلتيکو سردرآورد. اين تيم مي تواند مسير دوران حرفه اي فوتبال او را براي هميشه تغيير دهد. او در آخرين لحظات به صورت قرضي از ولفسبورگ به مادريد آمد. اتلتيکو بدين ترتيب انقلاب بزرگ تابستان خود را تکميل کرد. آگوئرو، فورلان، دخئا، اويفالوژي، رائول گارسيا، مريدا، والرا و الياس از اين تيم جدا شده و ديه گو، فالکائو، آدا توران، گابي، سيليو، آدريان، ميراندا، کورتويس و پيتزي به اتلتيکو پيوستند.
ويارئال با خريد دگوسمن از مايورکا جاي خالي کاسورلا را پرکرد و اوچه را هم از ساراگوسا خريده و به طورقرضي به گرانادا فرستاد. والنسيا هم جزو تيمهايي است که در بازار تابستاني اين فصل انقلاب کرده بود. اين تيم روئيس و باراگان را از ناپولي و وايادوليد دراختيار گرفته و دالمائو را از تيم بارسلونا ب به جمع خود اضافه کرد. سزار، ماتا، خواکين، ايسکو، بيسنته، دومينگس، مانوئل فرناندس، ناوارو، مويا بازيکناني هستند که از والنسيا در تابستان اين فصل جدا شدند و علاوه بر 3 بازيکني که به آنها اشاره شد، پياتي، پارخو، رامي، کانالس، ديه گو آلوس وپريرا به اين تيم محلق شدند.
رايو وايکانو ديگر تيم بحران زده اسپانايي هم «رائول براو» بدون تيم را در آخرين روز مهلت نقل وانتقال ها در اختيار گرفت. اين تيم پيشتر پررا، پاچرو، تامودو و لاباکا، خوردي و تراشوراس را خريداري کرده بود. در مادريد يک انقلاب ديگرهم از سوي ختافه صورت گرفت. با فروش پارخو و بوئاتنگ، آلبين، مانو دل مورال، ماريو، آريزمندي، ايبراهيم کاس، آدريان و بورخا، بازيکناني همچون سارابيا، ماسيللا، خوان رودريگس، ديه گو کاسترو، لاسن، لوپو، والرا، گيسا، پدرولئون، ميشل، مويا، روبن، پرس و آلبرتاتزي به اين تيم پيوستند.

  
نظرات بینندگان