arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

شايعه پرسر و صدا در فرانسه؛ مورينيو از فصل آينده درپي اس جي!

دانيال صدقي: با اينکه بازار تابستاني چند روز پيش به پايان رسيده ولي براي پاري سن ژرمن، خريد وفروش هاي بزرگ در فوتبال اروپا تازه شروع شده اند. 89 ميليون يورويي که اين باشگاه در تابستان امسال با...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانيال صدقي: با اينکه بازار تابستاني چند روز پيش به پايان رسيده ولي براي پاري سن ژرمن، خريد وفروش هاي بزرگ در فوتبال اروپا تازه شروع شده اند. 89 ميليون يورويي که اين باشگاه در تابستان امسال با مديريت لئوناردو برزيلي براي تقويت تيم خود انجام داده، باعث شدند که هرگونه شايعه اي در مورد جاه طلبي هاي بعدي پي اس جي معتبر و قابل استناد به نظر رسند. درپاريس همه خود را براي ورود ژوزه مورينيو پرتغالي به روي نيمکت اين تيم درفصل بعد آماده مي کنند. اين شايعه اولين بار زماني برسرزبان ها افتاد که يک تلويزيون کاتالونيايي از اظهار نظر پينتو داکوستا رئيس باشگاه پورتو و دوست صميمي مورينيو که مدعي شده آقاي خاص درسال 2012 به پاريس مي رود، خبرسازي کرد.
اين بمب خبري در ابتدا ازسوي باشگاه رئال مادريد خنثي شد ولي نشريه اکيپ هم روز پنجشنبه آن را منتشر کرد تا اين خبر خيلي هم شايعه به نظر نرسد. مالکان قطري پي اس جي مي خواهند روياهاي ديرينه خود را با حضور مورينيو روي نيمکت اين تيم تحقق بخشند. تميم بن حامد الثاني در تاريخ هفتم ژوئن گذشته در دوحه اين پيشنهاد را به مورينيو ارائه کرده بود. درآن زمان مربي پرتغالي براي يک پروژه تبليغاتي در اين کشور به سرمي برد.
ولي مورينيو در آن زمان به او پاسخ منفي داده بود. حتي اين پست به آرسن ونگر فرانسوي هم پيشنهاد شد و او هم به وليعهد قطري پاسخ منفي داد. حالا لئوناردو با وجود قرارداد 2 ميليون يورويي نامحدود خود بايد در مورد پروژه هاي آتي اين تيم تصميم مهمي اتخاذ کند. مورينيو همچنان اولويت اول تيم قطري محسوب مي شود و در پاريس مسلما براي او و مربي پرتغالي به طورهمزمان جايي وجود نخواهد داشت.
لئوناردو در اين مدت تا مي توانسته از اختيارعمل خود در اين تيم استفاده کرده و ستاره هاي زيادي را به زيربرج ايفل برده است. او تنها 42 ميليون يورو براي پاستوره هزينه کرده و براي در اختيار گرفتن منز، سيسوکو، سيريگو، ماتوئيدي، گاميرو ولوگانو هم مبالغ قابل توجهي هزينه کرده است. او همه اين اقدامات را براي تحقق هدف بزرگي که رساندن پاري سن ژرمن به ليگ قهرمانان اروپاست، انجام داده است.
پي اس جي براي رسيدن به اين هدف، رقباي زيادي پيش رو دارد. ليل در آخرين روز بازار نقل وانتقال ها در اقدامي ناگهاني، جوکول را از ليورپول به طور قرضي در اختيار گرفت تا دستمزد کلان اين بازيکن به نحوي بين اين تيم ها تقسيم شود.
هازارد با اينکه پيشنهادهاي زيادي ازتيم هاي اروپايي دريافت کرده بود، در نهايت ترجيح داد يک سال ديگر در باشگاهي که به پرورش او کمک زيادي کرده بماند. کريستين پولسن هم از ليورپول به اين تيم پيوست .
ليون هم در بازار امسال پيانيچ را به رم فروخت تا براي گرينر، نماد نسل تازه ستاره هايي که در تيم جوانان اين تيم رشد کرده اند، فرصتي براي خودنمايي ايجاد شود. در مورد اولاس اين تيم سود زيادي کرد. اين تيم بازيکن بوسنيايي را با 7/5 ميليون يورو خريداري کرده و با 11 ميليون يورو به رم فروخت. اين رقم براي بازيکني که طي 3 سال هرگز نتوانسته نظرمساعد بقيه را جلب کند، جالب توجه است.
ژينياک هم با اينکه مذاکرات زيادي براي انتقال او به فولام وجود داشت به مارسي رفت. او در روز آخر بازار تابستاني تمام وقت خود را در لندن گذراند تا بلکه توافقي ميان مسؤولان تيم ها حاصل شود ولي اين تلاش بي فايده بود. دشان که آمائوري و آساموا را به او ترجيح مي داد بايد بار ديگر ژينياک را در تيمش جاي دهد و بعيد است که ولودروم از بازيکني که يک سال پيش 15 ميليون يورو براي اين تيم هزينه در برداشته و هيچ گاه نتوانسته براي مارسي سرنوشت سازظاهرشود، استقبال چنداني به عمل آورد.
نظرات بینندگان