arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

شبکه آموزش در يک قدمي 24 ساعته شدن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بزودي پخش برنامه هاي شبکه آموزش 20 ساعته مي شود.

اسرافيل علمداري قائم مقام و مدير طرح و برنامه شبکه آموزش با اعلام اين مطلب به ستاد خبري غرفه معاونت سيما در نمايشگاه قرآن کريم، گفت: برنامه ريزي هاي کلان در شبکه آموزش به لحاظ ساخت برنامه،متفاوت از ساير شبکه هاي تلويزيوني انجام مي شود. شبکه آموزش از سال 88 تاکنون تغيير روشي در ساختار برنامه سازي خود قرار داده که موجب ارتقاء و جلب مخاطب بيشتر در اين شبکه شده است.

او کنداکتور پخش برنامه شبکه آموزش را در حدود 18 ساعت بر شمرد که در برنامه ريزي جديد با اضافه شدن دو ساعت ديگر به 20 ساعت در شبانه روز افزايش پيدا مي کند.علمداري در اين خصوص خاطر نشان کرد: 80 درصد حجم برنامه هاي ما در شبکه آموزش را برنامه هاي توليدي و به شکل زنده تشکيل مي دهد و تنها 15 درصد آن تاميني است.چون اساساً ما برنامه هايي منطبق با مفاهيم آموزشي مورد نظرمان در دنيا کم داريم .

وي ادامه داد: آموزش غير مستقيم براي عموم مخاطبان بدون هيچ گونه دسته بندي خاص، از جمله اهداف شبکه ما است. به عنوان نمونه آموزش هاي روابط اجتماعي و خانوادگي در برنامه «همراز» از اين دسته است که در آن با واکاوي احاديث قرآني بحث هاي مختلفي مطرح مي شود.
علمداري اظهار کرد:سريال «مکتب خانه غير انتفاعي» در 32 قسمت با حضوربازيگران حرفه اي ساخته شده که مجموعه اي داستاني و آموزشي با درون مايه طنز دارد.

او در خصوص آموزش هنرهايي چون بازيگري و موسيقي در اين شبکه گفت:قرار است به زودي برنامه اي با محوريت آموزش بازيگري توليد کنيم که با اشخاصي نيز صحبت هايي شده و در صورت توافق جزئيات آن اعلام خواهد شد در خصوص موسيقي نيز برنامه «ترنم» در اين شبکه به بحث آموزش موسيقي به شکل ويژه توجه دارد.
نظرات بینندگان