arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

بازسازي بازي هاي رايانه اي در خيابان ها ناممکن مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مريم افلاطوني: ماجراجويي در خيابان ها و جاده ها پايان مي يابد.

نوجوانان و جواناني که بتازگي گواهينامه رانندگي گرفته اند ممکن است هنگامي که پشت فرمان اتومبيل خانوادگي مي نشينند زندگي را با ماجراهاي بازي هاي رايانه اي و ويدئويي اشتباه بگيرند و تخت گاز بتازند. اين ماجراجويي اگر به حادثه نينجامد در بهترين حالت، جريمه پليس و دل آزردگي والدين را در پي خواهد داشت.

اما گويا پدر و مادرهايي که نگران امانت دادن خودروي گرانبهاي خود به فرزندان عزيزتر از جانشان هستند، از اين پس بيم و دلهره کمتري را تجربه خواهند کرد.

در خودروهاي جديد فورد - که اوايل زمستان آينده به بازار مي آيند- سامانه الکترونيکي نوآورانه اي به کار گرفته شده که رانندگان جوان خودروها را وادار مي کند هنگامي که خودروي والدين را امانت مي گيرند، ايمن تر برانند.

اين سامانه از يک سو حداکثر سرعت خودرو را کاهش مي دهد و از ديگر سو، مانع آن مي شود که نوجوانان و جوانان صداي پخش وسيله نقليه را از حد مشخصي بلندتر کنند.

استفاده از کليد يدکي ويژه اي که براي اين منظور طراحي شده، موجب مي شود تمام اين ويژگي ها فعال شوند. اين کليد جادويي و قابل برنامه ريزي، « MyKey » نام دارد و پدر و مادرها مي توانند حداکثر سرعت مجاز را بين 72 تا 128 کيلومتر در ساعت تنظيم کنند.

هنگامي که سرعت خودرو به حد مشخصي مي رسد زنگ هاي هشداردهنده به صدا در مي آيند و پيامي هشدارآميز پخش مي شود که از راننده مي خواهد از سرعت وسيله نقليه بکاهد.

از ديگر ويژگي هاي اين سامانه ايمني، هشدار اتمام سوخت و نيز «کمک اضطراري» است. هنگامي که حادثه اي رخ مي دهد و در نتيجه آن کيسه هواي سرنشينان باز مي شود، سامانه رايانه اي خودرو به صورت خودکار از طريق شبکه تلفن همراه، پيامکي به مرکز امداد و نجات ارسال مي کند و ضمن درخواست کمک، موقعيت جغرافيايي محل تصادف را نيز نشان مي دهد.

همچنين اين سامانه تا هنگامي که کمربند ايمني بسته نشود مانع حرکت خودرو شده و به فرزندان اجازه نمي دهد تغييري در تنظيمات آن ايجاد کنند.

بر پايه پژوهش ها، بزرگترين دغدغه 46 درصد از پدر و مادرها هنگام رانندگي فرزندان، سرعت است.
نظرات بینندگان