arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: اقدامات ایران در توسعه بهداشت و درمان قابل تحسین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه بهداشت و درمان، گفت: دیگر کشورهای جهان نیز باید از این تجربیات در کشور خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا،  "تِدروس آذانوم قبریسوس" در دیدار خود با دکتر سیدحسن هاشمی - وزیر بهداشت کشورمان که در پاکستان صورت گرفت، اظهار کرد: صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران داروهای با کیفیتی تولید می‌کند.  می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه برای دیگر کشورها استفاده کنیم، زیرا در برخی موارد، دسترسی به داروی با کیفیت از مشکلات عمده این سازمان است.

وی با اشاره به برنامه خود برای سفر به تهران و آشنایی با پیشرفت‌های ایران در زمینه گسترش بهداشت و درمان،   ادامه داد: امید است در آن سفر، زمینه همکاری‌های محکم‌تر ایران و سازمان جهانی بهداشت فراهم شود.

 قبریسوس در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ایران در زمینه اختصاص اعتبارات مناسب به بهداشت شهروندان، گفت: تهران در زمینه تحقیقات سرطان عملکرد عالی دارد و می‌توان از تجربیات ایران در این زمینه نیز استفاده کرد.

براساس اعلام وب‌دا،  در ادامه این دیدار، دکتر سیدحسن هاشمی خواستار گسترش همکاری سازمان بهداشت جهانی با ایران شد و گفت: ایران در اجرای برنامه‌های سلامت شهروندان با سازمان جهانی بهداشت مشارکت خوبی دارد. بنابراین این همکاری باید تداوم یابد.  دولت ایران تلاش می‌کند  اصلاحاتی را در بخش سلامت شهروندان انجام دهد و حمایت و کمک سازمان بهداشت جهانی در این خصوص برای ایران اهمیت دارد.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت می‌تواند مرکز منطقه‌ای برای بهره‌گیری از تجربیات ایران در بخش سلامت راه‌اندازی کند.
نظرات بینندگان