arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

مسکو: خروج آمریکا از برجام وضعیت خاورمیانه را بدتر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای وضعیت خاورمیانه را بدتر و به افزایش بی‌ثباتی در این منطقه و جهان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گئورگی بوریسنکو رئیس دپارتمان شمال آفریقا در وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هشدار داد.

بوریسنکو تاکید کرد: خروج آمریکا از این توافق وضعیت خاورمیانه را بدتر خواهد کرد و به افزایش بی‌ثباتی در این منطقه و جهان منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: من نمی‌گویم که روسیه می‌خواهد کسی یا چیزی را محکوم کند. ما خواهان این هستیم که منافع‌مان در نظر گرفته شود و بنا بر این به منافع دیگر کشورها احترام می‌گذاریم. مساله این است که ما درک نمی‌کنیم چرا آمریکا مایل به خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.

این مقام روس همچنین گفت که حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی که به محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازاء لغو تحریم‌های این کشور منجر شد، نشان دهنده فهم مشترک از این است که این وضعیت چگونه می‌توانست حل و فصل شود.

وی افزود: تا کنون هیچ جایگزینی برای این توافق ارائه نشده است. آیا کسی از این که ایران برنامه هسته‌ای داشته باشد که فقط صلح‌آمیز نیست، سودی می‌برد؟ چنین اقدامی به بدتر شدن وضعیت خاورمیانه کمک می‌کند و بر ثبات جهان تاثیر می‌گذارد.

بر اساس این گزارش رسانه‌های آمریکایی هم‌زمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در گزارش خود به کنگره گمانه‌زنی‌هایی درباره تصمیم ترامپ ارائه و گزارش داده‌اند که وی پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد.

ترامپ قرار است عصر روز پنجشنبه به وقت محلی یک سخنرانی ارائه دهد که انتظار می‌رود در آن سیاست‌های خود در قبال ایران و توافق هسته‌ای را مشخص کند.
برچسب ها: برجام ، روسیه
نظرات بینندگان