arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

پیروزی تیم ملی ایران با حمایت 70 هزار تماشاگر/ اظهارات کی روش پس از پیروزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را در شرایطی با یک پیروزی پرگل برابر اندونزی پشت سرگذاشت که جواد نکونام با زدن دو گل و کارلوس کی‌روش با انجام تعویض‌های تاثیرگذار نقش اول را در این پیروزی ایفا کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 20 امروز جمعه در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال اندونزی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد.

در این دیدار که به قضاوت "ماساکی توما" از ژاپن برگزار شد تیم ملی فوتبال ایران با سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، جواد نکونام، علی کریمی، قاسم حدادی فر(70 آندرانیک تیموریان)، مهرداد پولادی، غلامرضا رضایی(64 حسین ماهینی)، محمدرضا خلعتبری(65 احسان حاجی صفی) و فرهاد مجیدی به مصاف حریف شرقی خود رفت.

در نیمه اول با وجود اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان اکثر زمان بازی را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کند و از معدود موقعیت هایش هم استفاده نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم آهنگ تهاجمی تیم ملی ایران روند تندتری به خود گرفت و ملی پوشان کشورمان با میل بیشتری به سمت دروازه اندونزی حمله کردند اما دفاع چند لایه حریف اجازه باز شدن دروازه را نداد تا اینکه بالاخره در دقیقه 53 جواد نکونام که بازوبند کاپیتانی را بر بازود بسته بود با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

پس از این گل کی روش دست به دو تعویض زد و حسین ماهینی و احسان حاجی صفی را به جای رضایی و خلعتبری وارد میدان کرد و دقایقی بعد نیز به دلیل مصدومیت قاسم حدادی فر از آندرانیک تیموریان استفاده کرد اما بازیکنان اندونزی همچنان با دفاع چند لایه در زمین خود به فکر دریافت نکردن گل های بیشتر بودند.

در ادامه بازی تیم ایران عملکرد بهتری داشت و با حضور آندرانیک تیموریان روند هجومی تری به خود گرفت. در دقیقه 73 این دیدار آندرانیک تیموریان یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه حریف ارسال کرد که بازهم جواد نکونام با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا شرایط برای ایران تغییر کند.

در ادامه این دیدار بازهم شاهد تاثیرات تعویض های کارلوس کی روش بودیم. در دقیقه 86 این دیدار حسین ماهینی با نفوذ از جناح راست توپ رو به عقبی را روی خط محوطه جریمه برای تیموریان آماده کرد که ضربه این بازیکن تعویضی درون دروازه اندونزی قرار گرفت تا تیم ملی ایران این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به پایان برساند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا روز سه شنبه پیش رو در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم ملی فوتبال قطر خواهد رفت.

برای پیروزی برابر قطر باید سخت کار کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بازی تدافعی تیم ملی اندونزی و بدشانسی تیم ملی ایران را دلایل نرسیدن به گل در نیمه اول دیدار با اندونزی عنوان کرد.

 کارلوس کی روش پس از پیروزی 3 بر صفر جمعه شب تیم ملی ایران برابر اندونزی در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران ضمن بیان این مطلب افزود: اولین صحبتم رو به هوادارانی است که امروز حضور فوق العاده در ورزشگاه داشتند. آنطور که اطلاع دارم 70 هزار نفر در ورزشگاه حاضر بودند که از آنها تشکر می کنم و می خواهم در دیدارهای آینده حضوری بیشتر از این داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در وهله دوم پیروزی برابر اندونزی را تقدیم می کنم به قاسم حدادی فر که مصدوم شد. امیدوارم آسیب دیدگی این بازیکن هر چه زودتر بهبود یابد و به جمع بازیکنان تیم ملی بازگردد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه برد مهمی را مقابل اندونزی کسب کرده است افزود: مهمتر از این برد بازی خوبی بود که به نمایش گذاشتیم که جا دارد به خاطر این بازی مناسب و برد روحیه بخش به بازیکنان تیمم تبریک بگویم.

کی روش اندونزی را تیمی خوب و هماهنگ خواهند و گفت: اندونزی به خوبی در زمان دفاع متمرکز نشان می داد و قصد داشت از ضد حملات استفاده کند اما بازیکنان تیم ملی با تمرکز مثالزدنی و بازی خوبی که داشتند در نیمه اول حتی یکبار به این تیم اجازه ندادند به دروازه ما نزدیک شود.

وی با طرح این موضوع که تیمش در نیمه اول خوش شانس نبوده است افزود: در نیمه اول می توانستیم چند گل بزنیم که روی بدشانسی این فرصت ها را از دست دادیم.

کارلوس کی روش در ادامه افزود: با اینکه در نیمه اول گل نزدیم اما بازیکنان خونسردی خود را حفظ کردند و ترس به دل راه ندادند و با حفظ تمرکز توانستیم در نیمه دوم سه گل به ثمر برسانیم.

وی با ابراز خرسندی از برتری تیمش برابر اندونزی افزود: برای بازی با قطر باید سخت کار کنیم و با استراحتی خوب و ریکاوری سریع ذهن و پای بازیکنان را برای برگزاری یک دیدار سخت و دشوار آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: از این لحظه به بعد دیگر ذهنم معطوف به بازی با اندونزی نیست و همه نگاه و تمرکزم معطوف به بازی دشوار با قطر است.

وی از حضور یکی از مربیان تیم ملی در منامه برای تماشای بازی بحرین و قطر خبر داد و گفت: در نیمه اول کمی سرعت بازی پایین بود که آن هم به علت بازی تدافعی و فضایی بود که بازیکنان اندونزی بسته بودند. بازیکنان تیم ما برای باز کردن این فضا باید با صبر و حوصله بازی می کردند که همین مسئله سرعت ما را کاهش داده بود.

کارلوس کی روش با تاکید بر اینکه تعویض ماهینی و احسان حاجی صفی در جهت تقویت خط میانی تیم ملی بود نه انجام بازی تدافعی افزود: در این بازی نیاز بود که در خط هافبک تراکم بیشتری داشته باشیم و با سرعت بالا توپ را به خط حمله برسانیم که خوشبختانه این تعویض ها جواد داد.

کی روش اهدافش در بازی مقابل قطر را اینچنین تشریح کرد: هدف ما در بازی با قطر متفاوت از بازی برابر اندونزی نیست. ما 90 دقیقه برای برد بازی خواهیم کرد.

وی قطر را تیمی خوب خواند و افزود: این تیم از بازیکنانی برزیلی الاصل و آرژانتینی الاصل استفاده می کند اما ما با بازیکنان خوبی داریم که من به آنها اعتقاد و اعتماد کامل دارم. در بازی با قطر فقط یک چیز در ذهن ماست و آن این است که حمله کنیم و بازی را ببریم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل سه شنبه شب هفته پیش رو در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم ملی فوتبال قطر خواهد رفت.
نظرات بینندگان