arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

کاندولیزا رایس: ترامپ مراقب لفاظی‌هایش علیه کره‌شمالی باشد/ چین کلید حل بحران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا به دونالد ترامپ هشدار داد که مراقب لفاظی‌هایش علیه کره‌شمالی باشد. کاندولیزا رایس همچنین گفت رئیس‌جمهوری آمریکا باید به دیپلماسی اجازه دهد تا سطح تنش‌ها میان دو کشور را کاهش دهد.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: می‌خواهید شاهد نتیجه لفاظی‌هایتان باشید؟ می‌توانم بگویم بحران پشت بحران، لفاظی‌های تندتر یکی پس از دیگر و تنش‌های حاد پشت سر هم به وجود آمده است. در واقعیت، شرایطی حول یک مشکل ایجاد می‌شود که حل آن را دشوار می‌سازد. بنابراین، کاملا درک می‌کنم معنای حرف‌های رئیس‌جمهور چیست.

او افزود: کره‌شمالی با تسلیحات هسته‌ای غیر قابل قبول است و رهبر کره‌شمالی شخصیت عجیب و غریبی دارد و ایالات متحده این را نمی‌پذیرد اما گمان می‌کنم اکنون زمان آن است که یک گام عقب برویم و اجازه دهیم دیپلماسی کار خودش را انجام دهد.

به گفته کاندولیزا رایس، شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین تلاش دارد تا راه میانه را برگزیند و دو کشور را آرام کند.

با این حال او افزود: خب چینی‌ها تلاش می‌کنند بگویند که کار درستی را انجام می‌دهند اما اقدامات آنها کافی نیست و امیدوارم آنها پس از این کنگره حزب کمونیست فشارهای واقعی بر رژیم کره‌شمالی را آغاز کنند چرا که اگر ما نتوانیم به لحاظ دیپلماتیک کار را جلو ببریم، واقعا گزینه‌های بزرگی در دست نداریم. بنابراین چینی‌ها کلید اصلی در این مساله هستند و امید دارم که پس از کنگره حزب،‌ موضع آنها علیه این رژیم سخت شود.

اظهارات او پس از آن مطرح می شود که سناتور باب کورکر تاکید کرد ممکن است ترامپ این کشور را به سوی جنگ جهانی سوم هدایت کند. او به تهدیدات رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کشورهای دیگر اشاره کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان