arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

بازیگر مشهور به تجاوز جنسی متهم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مت دیمن به ادعاهایی که روز گذشته (سه‌شنبه) در ارتباط با همدستی او و هاروی واینستاین به منظور جلوگیری از برملا شدن سابقه رسوایی‌های جنسی این تهیه‌کننده سینما مطرح شد، واکنش نشان داده است. 

به گزارش انتخاب به نقل از ای سینما، شارون وکسمن موسس نشریه سینمایی «The Wrap» ادعا کرده سال ۲۰۰۴ در حالی‌که مشغول تهیه گزارش برای نیویورک تایمز بوده، واینستاین از دیمن درخواست کرده بود با او تماس بگیرد تا به نحوی مانع انتشار خبر اتهامات جنسی علیه این چهره بانفود هالیوود و مدیر پیشین استودیوی میراماکس شود. 
 
بازیگر مشهور به تجاوز جنسی متهم شد

دیمن در مصاحبه دیروزش با «ددلاین» ادعای وکسمن را رد کرده و گفته زمانی که با او تماس گرفت از ماجرای گزارش او کاملا بی‌اطلاع بود. وکسمن می‌گوید دیمن بنا به درخواست واینستاین با او تماس گرفته بود تا شخصیت فابریزیو لومباردو تهیه‌کننده سینما را مثبت جلوه دهد، کسی که آن زمان تصور می‌شد در شکل‌گیری رسوایی‌های اخلاقی واینستاین نقش عمده‌ای داشته است. 
 
بازیگر و تهیه‌کننده ۴۷ ساله امریکایی در این‌باره توضیح داده: «از همین جا اعلام می‌کنم من هرگز، هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی سعی نکرده‌ام جلوی برملا شدن همچون ماجرایی را بگیرم.» دیمن همچنین تاکید کرده است: «اصلا چنین کاری از من ساخته نیست. به هیچ وجه تمایلی به انجام چنین کاری ندارم، برای هیچ‌کس.» 
 
سر و کله وکسمن در بحبوحه جنجال‌های اخیر از آنجایی پیدا شد که نیویورک تایمز ادعاهای این روزنامه‌نگار باسابقه مبنی بر این که فشارهای واینستاین مانع انتشار گزارش جنجالی او شد را رد کرده است. جاناتان لندمن دبیر پیشین این نشریه در مصاحبه با «پولتیکو» در واکنش به ادعاهای وکسمن گفته است: «اگر شارون سال ۲۰۰۴ چنین گزارشی از واینستاین در دستش بود، چرا تاکنون نتوانسته یا نخواسته آن را در «The Wrap» که تحت اختیار خودش است منتشر کند؟ آیا به این دلیل نیست که در حقیقت نه آن زمان، نه بعدا و حتی حالا او چنین گزارشی در اختیار نداشته است.» 
 
دیمن که در پروژه‌های متعددی با واینستاین همکاری داشته، تاکید کرده به رغم حرف و حدیث‌هایی که سال‌ها در مورد رفتارهای واینستاین وجود داشت خیلی‌ها از جمله خودش از کارهای او بی خبر بوده‌اند. دیمن در این‌باره توضیح داده است: «این‌جور آزار و اذیت‌ها پشت درهای بسته و خارج از انظار عمومی اتفاق می‌افتد. اگر هرگز پیش آمده که هر دو نفرمان همزمان در جایی حضور داشته باشیم و هاروی مرتکب چنین کارهایی شده و از چشم من دور مانده، من عمیقا و از صمیم قلب متاسفم، چون قطعا جلویش را می‌گرفتم. و از حالا به بعد چشم و گوشم را حسابی باز می‌کنم تا حواسم به چنین رفتارهایی باشد. چون می‌دانیم که اتفاق می‌افتد. برای زنانی که آزاد دیده‌اند شدیدا ناراحتم اما تحسین‌برانگیز است که چنین شجاعت خارق‌العاده‌ای به خرج داده و پا پیش گذاشته‌اند.» 
 
لئوناردو دی کاپریو و هاروی واینستاین در فیلم‌های متعددی از جمله «هوانورد»، «دار و دسته نیویورکی» و «جنگوی رها شده» با یکدیگر همکاری داشتند. ستاره برنده اسکار هم بعد از سکوتی چند روزه، بالاخره به صف همکارانش پیوست و در واکنش به خبر این رسوایی در صفحه توییترش نوشت: «هیچ عذر و بهانه‌ای برای آزار و اذیت جنسی وجود ندارد؛ هیچ اهمیتی ندارد کی هستید و چه کاره هستید. من نیرو و شجاعت زنانی را که پا پیش گذاشته و اجازه دادند صدای‌شان شنیده شود تحسین می‌کنم.» 
 
بن افلک هم از جمله چهره‌های مطرحی است که در چندین فیلم از جمله «شکسپیر عاشق» و «ویل هانتینگ خوب» با واینستاین همکاری داشته است. او با انتشار بیانیه‌ای به جنجال اخیر واکنش نشان داده و نوشته اخبار مربوط به این ماجرا «حالم را بهم می‌زند.» افلک در ادامه اضافه کرده است: «از این‌‌که همکار سابقم با استفاده از جایگاه قدرتمندش طی چند دهه گذشته باعث رعب و وحشت، آزار و اذیت جنسی و سوءاستفاده از زنان بسیاری شده، متاثر و خشمگینم.» 
نظرات بینندگان