arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

توصیه ابراهیم رئیسی به دولت در مقابل عهدشکنی آمریکا در برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نگاهِ انسان‌ها در زندگیِ امروز توام با معنویت نبوده و بسیاری از سیاستمداران خدا را در نظر نمی‌گیرند، گفت: نتیجه حذف معنویت از زندگی غربی‌ها، خون‌ریزی و چپاول کشورها است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش "پاسداشت حضور" ویژه گرامیداشت پنجمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، با بیان اینکه امام راحل(ره) سیاست را همراه با معنویت دانست، اظهار کرد: غرب ۳۰۰ سال است که با خدا در حال مبارزه بوده و نتیجه آن، ظلم، تجاوز به حقوق ملت‌ها، کشتار مسلمانان میانمار، ۷۰ سال تجاوز به خاک فلسطین، خشونت و استفاده از بمب‌های هسته‌ای است.

توصیه ابراهیم رئیسی به دولت در مقابل عهدشکنی آمریکا در برجام

وی ادامه داد: امروز به نام حقوق بشر، بیشترین نقض حقوق انسانیت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و از هیچ سازمان مردم نهادی از جمله سازمان ملل فریادی برنمی‌خیزد!

وی عهدشکنی را نتیجه زندگی به دور از معنویت عنوان کرد و افزود: امروز در مقابل چشم جهانیان، آمریکا پیمان‌شکنی کرده و به امضای آنها اعتمادی نیست و می‌توان از برجام به عنوان بزرگ‌ترین سندِ غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها نام برد.

تولیت آستان قدس رضوی به مسئولان توصیه کرد: در مقابل بدعهدیِ عهدشکنان همان رفتار پیامبر اسلام(ص) را در پیش بگیرند که هم دست برتری داشتند و هم ابتکار عمل در به دست گرفتن امور را.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و تاکید ایشان بر ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بخش‌های هویت‌ساز جامعه بررسی کنند که تا چه حد جامعه ما به سبک زندگی اسلامی نزدیک شده است.

وی مادیات را آفت زندگی انسان و غرق شدن در گرداب دنیا دانست و افزود: امروز نباید در سایه قانون، اشخاص حاشیه امنی برای خود ساخته و در جامعه اسلامی فساد کنند.

وی اضافه کرد: فساد مالی و اداری از هیچ شخصی به ویژه آن‌هایی که مسئولیت دارند، قابل قبول نیست.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ساختن شهری سالم بر اساس سبک زندگی اسلامی، رعایت و پاسداشت حقوق دیگری، عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی، برقراری رابطه عادلانه میان شهروندان و مدیران، گسترش خردورزی و غیره را از موارد مهم در این زمینه ذکر کرد.

وی دعوت از همگان برای مشارکت ایرانی آباد را از مولفه‌های مهم انقلاب دانست که زندگی انسان را بر اساس دین‌مداری تعریف می‌کند.

وی اضافه کرد: سخنان مقام معظم رهبری سال ۹۱ در خراسان شمالی نیز داعیه ای است که تمدن برخاسته از دین را ارائه می‌دهد و زندگی انسان را مدیریت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی انتظارات رهبر انقلاب از ملت ایران در این دوران را، مبارزه با فساد، قانون مداری، توجه به معنویت، اخلاق مداری، رعایت حقوق زنان و کودکان و ترویج عدالت به عنوان شاخص‌های سبک زندگی اسلامی توصیف کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان