arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶
ان‌بی‌سی‌نیوز:

کاخ سفید کنگره را در جریان تصمیم نهایی ترامپ درباره برجام قرار داد

شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقام های آمریکایی خبر داد که مشاوران ارشد ترامپ کنگره این کشور را در جریان تصمیم نهایی وی مبنی بر رد پایبندی ایران به برجام قرار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ان‌بی‌سی‌نیوز: کاخ سفید کنگره را در جریان تصمیم نهایی ترامپ درباره برجام قرار داد
شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقام های آمریکایی خبر داد که مشاوران ارشد ترامپ کنگره این کشور را در جریان تصمیم نهایی وی مبنی بر رد پایبندی ایران به برجام قرار دادند.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری به نقل از 3 مقام آمریکایی افزود: مک مستر مشاور ارشد امنیت ملی ترامپ روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) کنگره را جریان تصمیم ترامپ برای رد پایبندی ایران به برجام قرار داده و به آنها پیشنهاد داده که قانونی برای اصلاح برجام وضع کنند.
 
این در حالی است که برجام توافقی بین المللی است و اساسا تغییر آن در گستره اختیارات کنگره آمریکا نیست و این نهاد تنها می تواند در حوزه قوانین داخلی آمریکا قانونگذاری کند.
 
به نوشته تارنمای ان بی سی نیوز، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ترامپ نیز قرار است به عنوان آخرین بازارگرمی های دولت آمریکا برای مقابله با آنچه به عنوان مفاد مشکل دار برجام و تضعیف صلح در خاورمیانه از سوی ایران شناسایی کرده با قانونگذاران آمریکایی ملاقات کند.
 
دولت ترامپ در تلاش است به طور خاص بند تاریخ انقضای برجام را که مربوط به بازرسی ها است و 10 سال پس از اجرا به پایان می رسد، دوباره مذاکره کند.
 
ان بی سی به نقل از 3 مقام آگاه افزود: ایالات متحده می خواهد سختگیرانه تر عمل کرده و دسترسی به سایت های نظامی ایران را گسترش دهد و همچنین برنامه موشک بالستیک ایران را محدود کند.
 
دولت ترامپ تلاش می کند تا کنگره را متقاعد کند که ایران با وجود پایبندی به تعهدات خود در برجام، در فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه نقش دارد.
برچسب ها: ترامپ ، کنگره ، برجام
نظرات بینندگان