arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

چه سریال‌هایی از تلویزیون پخش می‌شوند؟

«سایه روشن» به نویسندگی محمد محمود سلطانی ماجراهای زندگی سه زن به نام‌های نازنین (رویا نونهالی)، آتوسا (لیلا بلوکات)، و افسانه (نسرین مقانلو) است که در مجتمعی زندگی می‌کنند، اما بروز اتفاقاتی شرایط زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جام جم نوشت:

با پایان ماه مبارک رمضان پخش مجموعه‌های نمایشی ایرانی و خارجی از شبکه‌های یک، دو، سه و تهران آغاز می شود.

شبکه یک سیما از شنبه شب سریال «شهر دقیانوس» را به روی آنتن خواهد برد. این سریال را مهرداد خوشبخت کارگردانی کرده و داستان آن درباره شخصیتی به نام منوچهر است که با فوتش ماجراهایی آغاز می‌شود. او در خانه پسر کوچکش سهیل فوت می‌کند . منوچهر وصیت می‌کند که جنازه‌اش باید در قبرستان خانوادگی‌اشان واقع در باغی در جیرفت دفن شود. این وصیت پدر، خانواده را به زحمت می‌اندازد.

پخش این سریال  ساعت 22:15 آغاز می‌شود و در روزهای زوج از شبکه یک سیما ادامه پیدا خواهد کرد. «شهر دقیانوس» را ناصر عنصری تهیه کرده است.

همچنین از جمعه شب پخش سریال «شوق پرواز» با محوریت زندگی خلبان شهید عباس بابایی آغاز شد.

این سریال را یدالله صمدی کارگردانی کرده و در آن بازیگرانی چون شهاب حسینی، اکبر عبدی، کورش تهامی، افسانه بایگان، فخرالدین صدیق شریف، ستاره اسکندری، محسن افشانی، الهام حمیدی، ‌شهرام حقیقت‌دوست و مینا جعفرزاده هنرنمایی می‌کنند.

فرهاد توحیدی، مهدی محمدنژادیان و حسین تراب‌نژاد فیلمنامه این سریال را به رشته تحریر درآورده‌اند.

سریال «شوق پرواز» در 24 قسمت 53 دقیقه‌ای توسط جواد نوروزبیگی برای گروه شاهد شبکه یک سیما تهیه شده است. این سریال جمعه‌ها ساعت 22:15 پخش خواهد شد.

علاوه بر این، شبکه یک سیما سریال‌های خارجی «دایره جنایی» و «پرستاران» را به ترتیب یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت 22:15 پخش خواهد کرد.

شبکه دو سیما هم مجموعه نمایشی «امروز و فردا» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی داوود قچاق را روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت 21:30 پخش خواهد کرد.

این سریال داستان یک خانواده معمولی ایرانی است که حوادث عجیبی در زندگی روزمره آنها اتفاق می‌افتد. فاطمه گودرزی، رضا فیاضی، احمد علامه‌دهر، پویا گنجی و محمدجواد جعفرپور بازیگران این سریال هستند.

شبکه دو بجز این، سریال‌های خارجی «مرز جنون» را شنبه‌ها ساعت 21:30، «رازهای زندگی» را دوشنبه‌ها ساعت 21:30 و «دهکده خاطرات» را جمعه‌ها ساعت 21:15 به آنتن پخش خواهد سپرد.

شبکه سه سیما هم با پایان ماه مبارک رمضان، از شنبه شب سریال «پیک راستان» به کارگردانی اکبر خواجویی و تهیه‌کنندگی حسن اکلیلی را پخش خواهد کرد.

حسن اکلیلی، مهران هادی و الهام طهموری در نقش‌های مختلف این سریال ظاهر شده‌اند. «پیک راستان» در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده شده است.

اکبر خواجویی پیش‌تر سریال‌هایی چون «هشت بهشت«، «پدرسالار»، «دبیرستان خضراء» و «کهنه‌سوار» را کارگردانی کرده است. پخش «پیک راستان» به صورت هرشبی از شنبه ساعت 20:45 آغاز می‌شود.

مخاطبان شبکه سه همچنین می‌توانند روزهای زوج ساعت 20 سریال خارجی «کلید اسرار» را تماشا کنند. این شبکه جمعه‌ها نیز سریال پرمخاطب «ستایش» را پخش خواهد کرد.

شبکه تهران هم از شنبه پخش یک سریال جدید را آغاز خواهد کرد. این سریال «سایه روشن» نام دارد که پیش از این با عنوان «اینجا تهران است» شناخته می‌شد.

کاوه افضلی تهیه‌کننده این سریال گفت: «سریال «سایه روشن» به شکل 3 شب در هفته در روزهای زوج و ساعت 21 و با تکرار در روزهای فرد ساعت 23 پخش خواهد شد.»

«سایه روشن» به نویسندگی محمد محمود سلطانی ماجراهای زندگی سه زن به نام‌های نازنین (رویا نونهالی)، آتوسا (لیلا بلوکات)، و افسانه (نسرین مقانلو) است که در مجتمعی زندگی می‌کنند، اما بروز اتفاقاتی شرایط زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

فتحعلی اویسی، ژاله علو، ساعد هدایتی، امیرکاوه آهنین‌جان، مهتاج نجومی، مهدی سلوکی، مجتبی رجبی، آزاده ریاضی، مهرنوش الفتی، امیر کاظمی، مهران رجبی، حسین فلاح، شقایق نوروزی، رهام تدریسی و کتایون اویسی بازیگران این سریال هستند. سایه روشن را آرش معیریان کارگردانی کرده است. مخاطبان این شبکه می‌توانند بیننده بازپخش این مجموعه در روزهای فرد ساعت 19 باشند.

علاوه بر این در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به ترتیب سریال‌های خارجی« عملیات ویژه نجات»، «گروه پلیس» و «هشدار برای کبری 11» ساعت 21 پخش خواهد شد. تکرار این برنامه‌ها نیز دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 19 خواهد بود.

نظرات بینندگان