arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

عضو شورای شهر کرمانشاه: «قره‌سو» رها شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه ساماندهی قره‌سو رها شده است، گفت: جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه به شدت به این پروژه نیاز دارند.

حجت الله موسوی اجاق در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رها شدن پروژه ساماندهی رودخانه "قره سو" در سالهای اخیر، گفت: سال 1388 و در زمان استاندار وقت(دادوش هاشمی) کارهای بسیاری بر روی این پروژه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای سه فاز است، به کلنگ‌زنی فاز اول این پروژه در سال 1388 اشاره کرد و گفت: فاز اول پروژه حدود 90 درصد پیشرفت داشت که متاسفانه رها شد. احداث فاز دوم نیز در این سال شروع شد که عملا کار خاصی بر روی آن صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی پروژه"قره‌سو" از محل اعتبارات عمرانی استان است، گفت: با رفتن دادوش هاشمی (استاندار وقت) پروژه ساماندهی قره‌سو نیز توسط استانداری رها شد و در زمان چند استاندار اخیر توجهی به آن صورت نگرفت. این پروژه مهم و حیاتی نیز مانند بسیاری پروژه‌ها و ظرفیت‌های دیگر کرمانشاه رها شده است.

وی در خصوص ضرورت ساماندهی قره سو در جهت جذب گردشگر و رونق گردشگری استان، گفت: همیشه این سوال برایم مطرح است که چرا اسم هر ظرفیت کرمانشاه که می‌آید اول بحث گردشگری را پیش می کشیم.: قبل از هر گردشگر، این جمعیت یک میلیون نفری کرمانشاه است که به این پروژه نیاز دارند و ما اصلا این جمعیت را و نیازهای آن را در نظر نمی‌گیریم و همیشه از گردشگرانی که روزی به استان خواهند آمد، صحبت می‎کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما بیشتر به این پروژه‌ها نیاز دارند تا گردشگران، گفت: مردم کرمانشاه الان جای مناسبی برای تفریح و گردش ندارند و این پروژه‌ها اول مورد نیاز همین جمعیت میلیونی کرمانشاه است.

عضو شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: با شروع روند احداث پارک سراب قنبر در جنوب شهر کرمانشاه توسط شهردار که با جدیت هم ادامه دارد استقبال مردم بسیار است و این نشان از نیاز شدید مردم کرمانشاه به یک مکان تفریحی و گردشگری دارد. گردشگری مهم است، اما اولویت اول در زمینه احداث این پروژه‌ها، رفع نیاز مردم کرمانشاه و درگام بعدی بحث گردشگری است.

عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: با توجه به این ضرورت و نیاز، استانداری باید به عنوان متولی اصلی برای جان دادن دوباره به پروژه ساماندهی قره‌سو پای کار بیاید و درکنار استانداری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و آب منطقه ای نیز باید به وظایف خود عمل کنند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
      
 
نظرات بینندگان