arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

روزنامه اسراییلی: آمریکا از یونسکو خارج می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یدیعوت آحارونوت فاش کرد، آمریکا به زودی رسما از سازمان یونسکو خروج خود را اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی، آمریکا به دلیل مواضع اخیر این سازمان علیه رژیم صهیونیستی ظرف چند روز آینده رسما از سازمان بین‌المللی علمی، آموزشی و فرهنگی (یونسکو) خارج خواهد شد. این در حالی است که مقامات رسمی آمریکا تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

همچنین سایت فارین پالسی امروز (پنجشنبه) نوشت که آمریکا در اعتراض به مواضع مخالفت آمیز یونسکو با اسرائیل قصد خروج از این سازمان را دارد.

این سایت افزود، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تصمیم گرفته واشنگتن فقط نقش ناظر را در این سازمان ایفا کند.

تصویب پیش نویس دو قطعنامه مربوط به فلسطین در سازمان یونسکو

از سوی دیگر، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب پیش‌نویس دو قطعنامه مربوط به فلسطین با عنوان "فلسطین اشغالی" و "موسسات فرهنگی و آموزشی" توسط نهاد علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) حمایت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ریاض مالکی" با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از کشورهایی که این دو قطعنامه حمایت کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

مالکی در بیانیه مذکور آورده است که این دو قطعنامه حافظ میراث و آثار باستانی و مقدسات فلسطین هستند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های بی‌نتیجه اسرائیل برای تضعیف قطعنامه‌های مربوط به فلسطین در یونسکو، جهانیان روی این مساله اجماع نظر دارند که فلسطین باید در راس برنامه‌هایشان باقی بماند.

وزیر خارجه فلسطین از کشورهای جهان خواست قطعنامه‌های یونسکو را که بر اهمیت قدس و محافظت از آن در برابر تخریب تاکید دارند، به مرحله اجرا درآورند؛ چرا که قدس مهد ادیان و پایتخت فرهنگ و میراث جهانی به شمار می‌رود.

مالکی تاکید کرد که مدیرکل یونسکو باید در راستای انجام مسؤولیت‌های خود، رژیم صهیونیستی را به عنوان طرف اشغالگر اراضی فلسطینی تحت فشار قرار داده و نماینده‌ای برای حضور دائمی در قدس اعزام کند تا تجاوزات و اقدامات یهودی سازی و تخریب‌گری رژیم صهیونیستی با هدف تخریب آثار تاریخی و تمدنی و دینی قدس و یا تغییر وضعیت موجود در این شهر را زیر نظر بگیرد.

وی همچنین از نهادهای سازمان ملل و به ویژه یونسکو خواست از میراث و فرهنگ و تاریخ قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین در برابر تلاش‌ها برای تخریب وجهه تمدنی مسیحی ـ اسلامی شهر مقدس قدس حمایت کرده و از میراث، فرهنگ، آموزش و موسسات این شهر دفاع کنند.
نظرات بینندگان