arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

آینده سوریه از نگاه بشار اسد چگوه است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آلمانی در گزارش اخیر خود تصویری از آینده سوریه را از نگاه رئیس جمهوری این کشور ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه آلمانی تاز (روزنامه دی تاگس تسایتونگ)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای پاکسازی سوریه از تمامی دشمنانش و اعطای پاداش به کسانی که در ابقای وی در قدرت تا به امروز سهیم بوده‌اند تلاش کرده‌ است؛ از هم‌پیمانان و رهبران گروه‌ها گرفته تا بازرگانان حامی وی.

این روزنامه نوشت: بعد از عقب نشینی تروریست‌های داعش در سوریه دولت تلاش خود را برای کنترل مناطق تحت تصرف مخالفان در شرق دمشق و منطقه‌ واقع در میان حمص و حماه متمرکز خواهد کرد. بدون شک اسد تلاش خواهد کرد تا مردم این مناطق را وادار به تسلیم کند.

به نوشته روزنامه تاز، با وجود کاهش سیطره داعش در سوریه، اما ایدئولوژی آن محکم باقی خواهد ماند. همان طور که در عراق رخ داد. پیدایش داعش در شکل جدید به ویژه در سایه اختلافات اجتماعی و عدم وجود نگرشی واضح در خصوص آینده سوریه مساله بااهمیت در حال حاضر است.

در مرحله دوم،  مخالفان و فعالان مجبور به تسلیم و روی آوردن به سمت ادلب خواهند شد. در مقابل سوری‌های حامی دولت در این مناطق ساکن خواهند شد و اسد به تحقق هدف خود که ایجاد جامعه‌ای همگن است نزدیک خواهد شد.

این روزنامه افزود: اسد در مرحله سوم برای گسترش نفوذ خود در مناطق خارج از کنترلش در شمال شرقی این کشور یا منطقه حکومت خودگردان کردها در شمال سوریه و همچنین جنوب کشور تلاش خواهد کرد.

این روزنامه در پایان نوشت که مبارزه با داعش در اولویت اکثر گروه‌هاست چنانکه در شرق سوریه اسد و هم‌پیمانان آن و همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری مناطق از قبضه داعش با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این راستا نیروهای دموکراتیک سوریه برای پیشروی در رقه تلاش می‌کنند در حالی که دولت سوریه نیز حملات خود را به دیرالزور معطوف کرده است.
نظرات بینندگان