arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

نجفی: آرامش شهروندان ماحصل تعامل ناجا و شهرداری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران مهم ترین پیام نشست مشترک امروز فرماندهان نیروی انتظامی با شهرداری را همدلی، تعامل و تشریک مساعی خواند و گفت: امیدواریم روزی برسد که ما در تهران دیگر مجرم نداشته باشیم و مشکل نیروی انتظامی در تهران وجود مجرم و متخلف در شهر نباشد. همچنین امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارایه دهیم و شهرداری و نیروی انتظامی نمونه کاملی از همکاری و همدلی در سال های آتی باشد.

به گزارش سرویس شهری انتخاب، محمدعلی نجفی صبح امروز طی سخنانی در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی که در محل تالار ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی ابراز داشت: نقاط اشتراک زیادی بین نیروی انتظامی و شهرداری وجود دارد همچنان که نام نیروی انتظامی در گذشته شهربانی بود و نزدیکی شهربانی به شهرداری خود نشانه این ارتباط ، نزدیکی مسوولیت ها و اشتراک فعالیت ها بود . در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره تاکید شد که کار نیروی انتظامی و شهرداری در بسیاری از زمینه ها از یک جنس است.

ارامش و اسایش شهروندان ماحصل تعامل و همکاری نیروی انتظامی و شهرداری

وی با بیان اینکه نتیجه همکاری و تعامل نیروی انتظامی و شهرداری آسایش و آرامش شهروندان خواهد بود، تصریح کرد: هر دو دستگاه با ابعاد مختلف زندگی مردم درگیر هستند و بسیاری از مسائل روزمره زندگی مردم به عملکرد این دستگاه ها مربوط می شود. همچنین ارتباط روزمره نیروی انتظامی و شهرداری با مردم باعث می شود تا مردم به صورت مستمر قضاوت کنند.

نجفی با بیان اینکه قضاوت مردم صرفا در امورظاهری و فیزیکی نیست، گفت: نتایج نظرسنجی که شهریور ماه ازمردم تهران صورت گرفته، نشان می دهد شهروندان در کنار مسائلی از قبیل حمل ونقل و ترافیک، فضای سبز و امور خدماتی به کیفیت محیط زیست و کیفیت اجتماعی زندگی هم توجه داشته و شهرداری انتظاردارد به جنبه های کیفی زندگی نیز توجه کند .

لزوم تقویت فرهنگ شهروندی توسط نیروی انتظامی

وی ادامه داد: مردم از نیروی انتظامی نیز توقع دارند در کنار امنیت و انضباط به موضوعاتی همچون حقوق و اخلاق شهروندی بپردازد و فرهنگ زندگی شهروندی را تقویت کند .

شهردارتهران در ادامه با اشاره به تحولات رسانه ای در طول سالهای گذشته تصریح کرد: فضای مجازی باعث شده تا قضاوت های روزمره مردم نسبت به فعالیت ها و عملکرد ما بیشتر باشد . زندگی دست خوش تحولات اجتماعی و فرهنگی شده و نهادی موفق تر است که این تحولات و تغییرات را به صورت عمیق درک کرده و متناسب با آن برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که ارتباط اجزایی مثل شهرداری، شهروندان و نیروی انتظامی به خوبی تعریف شود و میان آن هماهنگی وجود داشته باشد می تواند زندگی مردم را در کلانشهر تهران تغییر داده و تاثیرات معنی دار و قابل درکی را در جامعه داشته باشد.

شهردار تهران ابراز داشت: به عنوان نمونه در شروع سال تحصیلی جدید هماهنگی هایی که بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری شکل گرفت باعث شد تا بخشی از مردم احساس کنند شرایط بهتری در حوزه انضباط شهری و ترافیکی دارند. مجموعه این عوامل می تواند سرمایه اجتماعی را در شهر تقویت کرده و به ما فرصت می دهد تا با اتکا به آن بتوانیم خدمات بهتری را ارایه دهیم.

ضرورت کاهش فاصله شهروندان و شهرداری

وی با تاکید بر ضرورت کاهش فاصله شهروندان و شهرداری، تاکید کرد: اینکه شهروندان شهر را متعلق به خودشان بدانند و براساس احساس تعلق، احساس مسئولیت در آنها ایجاد شود هم برای نیروی انتظامی و هم برای شهرداری تهران اهمیت دارد.

نجفی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع امنیت، گفت: امنیت یکی از ضروریات زندگی بشری است که از ابعاد مختلفی برخوردار است. همچنین امنیت نباید به عنوان یک کالا و مقوله بیرونی مد نظر باشد بلکه احساس امنیت در مردم از نظر روانشناسی بیشتر جنبه های درونی و احساسی را برای شهروندان مد نظر دارد.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت مساله امنیت زنان در شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران از نظر قوانین و مقررات و در ارتباط با مردم باید بتواند کاری کند تا مردم احساس امنیت کنند، خصوصا احساس امنیت برای زنان که موضوعاتی از آن به شهرداری بر می گردد.

مبارزه با فساد در هر نوع و شکل از اصلی ترین برنامه های شهرداری تهران

وی در ادامه به اهمیت مبارزه با ریشه های فساد و مظاهر آن پرداخت و گفت: باید ریشه های فساد را در نظر بگیریم و در کنار آن با مظاهر فساد هم برخورد جدی داشته باشیم که موضوع بسیار مهمی به شمار می رود. چرا که مساله مبارزه با فساد در هر نوع و شکل آن یکی از اصلی ترین و محوری ترین برنامه های شهرداری تهران به شمار می رود و امیدواریم بتوانیم گام های موثری در زمینه ریشه یابی فساد و برخورد با ریشه ها و مظاهر برداریم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کنترل ناهنجاری های اجتماعی در شهر، ابراز داشت: نمی گوییم که ناهنجاری های اجتماعی را از بین برده و یا با آن مبارزه کنیم بلکه در بعضی موارد نیاز است که ناهنجاری های اجتماعی همچون اعتیاد را کنترل کنیم تا با برنامه ریزی صورت گرفته اجازه ندهیم این ناهنجاری در وسعت بیشتری شکل بگیرد.

ضرورت برنامه ریزی و جلوگیری از بحران های اجتماعی و نیاز به انضباط اجتماعی

شهردار تهران از ضرورت برنامه ریزی برای عبور از چالش های اجتماعی، جلوگیری از چالش ها و بحران های اجتماعی و همچنین نیاز شهر به وجود انضباط اجتماعی به عنوان سه مقوله مهم یاد کرد و گفت: هم اکنون شهر تهران از بی انضباطی اجتماعی در مسایل ترافیکی، بی انضباطی در ارتباط اجزای غیر انسانی شهر و بخش انسانی و ... رنج می برد که در این زمینه نیز نقش شهرداری تهران بسیار موثر است.

وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران بتواند مجموعه ای از مسایل مرتبط با حوزه انضباط اجتماعی همچون موضوع کودکان کار، سد معبر، دست فروشان و حمل و نقل و ترافیک در شهر را به عنوان مهم ترین مولفه ها برای بالا بردن کیفیت زندگی در شهر به خوبی مد نظر قرار دهد.

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نه از لحاظ ساختاری بلکه از نظر نوع کار به عنوان بخش لاینفکی از شهرداری به شمار می رود که پشتوانه شهرداری تهران است. در مقابل ما نیز انتظار داریم همین احساس در نیروی انتظامی وجود داشته باشد و به ما برای اصلاح امور شهری کمک کند.

نجفی مهم ترین پیام نشست مشترک امروز فرماندهان نیروی انتظامی با شهرداری را همدلی، تعامل و تشریک مساعی خواند و گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که ما در تهران دیگر مجرم نداشته باشیم و مشکل نیروی انتظامی در تهران وجود مجرم و متخلف در شهر نباشد. همچنین امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارایه دهیم و شهرداری و نیروی انتظامی نمونه کاملی از همکاری و همدلی در سال های آتی باشد.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
      
 
نظرات بینندگان