arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

جهانگیر کوثری: هيچ نوآوري در برنامه "نود" به وجود نيامده

تهيه‌كننده و مجري برنامه‌هاي ورزشي درباره برنامه‌هاي ورزشي كه اكنون بر روي آنتن تلويزيون قرار دارند گفت: برنامه‌هاي ورزشي در اين روال چند ساله تكرار مكررات‌اند و هيچ نوآوري در آن‌ها انجام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهيه‌كننده و مجري برنامه‌هاي ورزشي درباره برنامه‌هاي ورزشي كه اكنون بر روي آنتن تلويزيون قرار دارند گفت: برنامه‌هاي ورزشي در اين روال چند ساله تكرار مكررات‌اند و هيچ نوآوري در آن‌ها انجام نشده است.

جهانگير كوثري در گفت‌وگو با ایسنا، بيان كرد: برنامه‌هاي ورزشي حالت خسته كننده و تكراري پيدا كرده‌اند و بحث يكسري مسائل جانبي فوتبال كه منجر به برخوردها و اختلافات ذهني ـ سليقه‌اي است مطرح مي‌شود و مردم هم وقتشان با آن‌ها پر مي‌شود.

وي افزود: اما هيچ كدام اين بحث‌ها با استراتژي تعيين شده فرهنگي كه در ورزش كل جهان وجوددار هماهنگ و همان نيست‌؛ در واقع ما در ورزش دچار كمبودهاي مسائل فرهنگي و صداقت‌هاي رفتاري در منش قهرمانان هستيم.

كوثري ادامه داد:‌ هيچ كدام از طيف‌هاي مختلفي كه در راس هستند چه در برنامه‌سازي ورزش‌، چه در رده قهرمانان و مربيان كمتر دغدغه‌ فرهنگ كلان جامعه را دارند،‌ اين فرهنگ در برنامه هاي ورزشي هميشه مهجور مانده و هيچگاه به آن پرداخته نشده است.

تهيه‌كننده و مجري پيشين برنامه «ورزش از نگاه دو» در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه پيشنهادش براي جلوگيري از تكرار و ايجاد نوآوري در برنامه هاي ورزشي چيست خاطر نشان كرد: بايد فكرهاي تازه و بديع در سطح مديريت ورزشي سيما تزريق شود‌؛ اين فكرها به پشتوانه هاي آكادميك اجتماعي و ورزشي نياز دارند كه ما از آن غافل هستيم.

وي افزود:‌ بايد اجازه دهيم چارچوبي كه براي يك عده خاص در ورزش سيما ساخته شده شكسته شود و فكرهاي تازه‌تر جاي آن ها را بگيرد.

كوثري تاكيد كرد:‌ ما در جامعه 73 ميليوني خود استعدادهاي زيادي داريم مي‌توانند كمك كنند،‌ اين استعدادها در حال از بين رفتن است بدون اينكه امكان بروز خلاقيتشان وجود داشته باشد‌؛ اين موضوع به مديريت كلان ورزش سيما بستگي دارد.

اين مجري برنامه‌هاي ورزشي همچنين عنوان كرد: وقتي بين استعدادهاي جديد با افرادي كه اكنون در برنامه‌هاي ورزشي فعاليت مي‌كنند رقابت وجود نداشته باشد در همان سطحي كه هستند ركود مي‌كنند.

وي در ادامه اظهار كرد: حتي برنامه «نود» كه موفق‌ترين برنامه است تكرار هفته‌هاي قبل است و هيچ نوآوري در بافت دروني برنامه به وجود نيامده است.

كوثري درباره‌ي برنامه «خنده بازار» نيز بيان كرد: در بخش طنز سيما يكسري توليدات خوبي در حال انجام است مثلا «خنده بازار» مي‌تواند با حفظ يك مقدار از معيارهاي فرهنگي در جامعه ما يك برنامه موفقي باشد.

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ اكنون درگير فعاليت‌هاي سينمايي هستم‌؛ «سوت پايان» در حال اكران است و «به هدف شليك كن» و «ميزاك» از ديگر آثارم است كه به زودي اكران خواهند شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
6
7
من یکی از طرفدارای پروپا قرص عادل و برنامشم....ولی باید قبول کنیم باید یه تغییرات اساسی تو برنامه و خود عادل انجام بگیره...
در اینکه عادل بهترین مجری ایرانه شکی نیست ولی باید ادبیات و اخلاقش رو با مهموناش رعایت کنه... مثلاً در برنامه دو هفته پیش که عزیز محمدی رو آورده بود خیلی پررو بازی درآورد و اصلاً احترام مرد به اون بزرگی رو نگه نداشت... عادل باید یکم بیشتر احترام مهموناش نگه داره مخصوصا بزرگتر از خودشو....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
1
13
من جهانگیر خان رو خیلی دوست دارم
ولی میشه بگه خودش تو برنامه ورزش از نگاه دو چه گلی به سر فرهنگ ورزش زد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
8
2
من با نظر ایشون موافقم که ما در مورد ورزش داریم به بی‌راهه می‌رویم به طور مثال شما دقت کنید ما چند سالی هست که ورزش ما دچار بحرانهایی شده که حتی در بعضی مواقع مردم بها حالت قهر از ورزش فاصله گرفته اند خب حالا چه عواملی باعث این نوع اتفاقات شده یکیش همین برنامه‌های ورزشی هست مثلا برنامه نود با یک استراتژی به ظاهر چالشی وارد عرصه شده و اگر دقت شود در همین چند سالی هم که این برنامه روی انتن هست ما دچار این پارادوکسها در ورزش شدیم و هر کی هر کی شده و هیچ وقت کارشناسان این برنامه و دیگر برنامه ها رو آسیب شناشی نکرده‌اند که چقدر تثیر مخرب روی جامعه داشته اند
نظرات بینندگان