arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

بروجردی: واکنش ایران به تهدید خروج آمریکا از برجام صریح و تند است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهدید خروج آمریکا از تواقفنامه برنامه جامع اقدام مشترک 'برجام' صریح و تند است.

به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : برجام به حیثیت همه کشورهای امضا کننده آن که پنج مورد از آن ها اعضای دائم شورای امنیت هستند، گره خورده است. 

بروجردی: واکنش ایران به تهدید خروج آمریکا از برجام صریح و تند است

وی اظهارداشت : کشورهای اروپایی در ۴۸ ساعت گذشته موضع گیری های صریح و تندی در باره اظهارات ترامپ درخصوص خروج از برجام داشتند و دیروز هم که وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه ای غیر علنی در مجلس شورای اسلامی حضور داشت عنوان کرد که سران این کشورها در گفت و گوهای تلفنی مراتب اعتراض خود و نپذیرفتن اقدام نابخردانه ترامپ را اعلام کردند.

بروجردی اضافه کرد : بنابراین این تنها جمهوری اسلامی ایران نیست که نسبت به برنامه ترامپ درباره خروج از برجام یا احاله آن به کنگره آمریکا اعتراض دارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : ایران در چارچوب مصوبات هیات نظارت بر اجرای برجام که همه مراحل آن مطالعه شده است ، تصمیمات لازم را در راستای حفظ منافع ملی اتخاذ می کند.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران و به دنبال تفاهم هسته ای لوزان ، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ در در وین اتریش بین ایران ، اتحادیه اروپا وشامل چین،فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا وآلمان منعقد شد. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: بروجردی ، آمریکا ، برجام
نظرات بینندگان