arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

اولين جملات فضايي ها به زميني ها چه خواهد بود

اگر زماني موجودات فرازميني ما را پيدا کنند، مي توانيد حدس بزنيد چه واکنشي از خود نشان مي دهند. آن ها ممکن است با ما دوست بشوند و يا برعکس ما را بخورند! شايد هم برخي استعدادها و توانايي هاي ما توجه شان را جلب کند و مايه سرگرمي شان شود و مانند شيرها ما را درون قفس هايي براي تماشا قرار دهند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر زماني موجودات فرازميني ما را پيدا کنند، مي توانيد حدس بزنيد چه واکنشي از خود نشان مي دهند. آن ها ممکن است با ما دوست بشوند و يا برعکس ما را بخورند! شايد هم برخي استعدادها و توانايي هاي ما توجه شان را جلب کند و مايه سرگرمي شان شود و مانند شيرها ما را درون قفس هايي براي تماشا قرار دهند!

به گزارش انتخاب، محققان دانشگاه پنسيلوانيا طي مقاله اي به بررسي سناريوهاي احتمالي در اين زمينه پرداخته و براي يافته هاي کنوني بشر، احتمالاتي را درباره چگونگي اولين مواجهه فضايي ها با زميني ها مطرح کرده اند که مهم ترين مورد اين است که يک تمدن فضايي مي تواند از طريق رديابي تغييرات موجود در امضاي طيفي زمين -نوري که توسط سياره و اتمسفر ما منعکس مي شود - که در نتيجه انتشار گازهاي گلخانه اي ايجاد شده است، متوجه ما شود و بدين ترتيب آنان به احتمال قوي به شدت از دست زميني ها خشمگين مي شوند.

اين محققان معتقدند که از ميزان تغيير ترکيب شيميايي اتمسفر زمين، فضايي ها به گسترش سريع ما پي خواهند برد و به احتمال قوي ما را به عنوان تهديدي براي جهان تلقي خواهند کرد که به دنبال بهره برداري از ذخاير و منابع کرات ديگر نيز هستيم.

به گفته پژوهشگران، فضايي ها از حجم آلودگي هاي ايجاد شده توسط بشر روي کره زمين و بهره برداري بي حد و حصر و بي رويه از منابع آن دچار شگفتي خواهند شد و اگر به اين نتيجه برسند که اين رويه زميني ها همچنان قرار است ادامه پيدا کند، به احتمال قوي درصدد برخواهند آمد که طي يک اقدام پيشگيرانه تمدن  ما را نابود کنند با اين هدف که ديگر تمدن هاي جهان را از خطر محفوظ نگاه دارند.

در گزارش منتشره توسط محققان دانشگاه پنسيلوانيا که با همکاري دانشمندان ناسا تهيه شده، «جاکوب ميسرا»، اخترشناس و متخصص هواشناسي درباره درصد وقوع چنين برخوردي اعلام کرده است که ما با قطعيت نمي توانيم بگوييم که اين وضعيت اتفاق مي افتد و اولين جملات فضايي ها به زميني ها عبارتي مشابه اين خواهد بود که «چه بر سر سياره سبزتان آورده ايد؟»

اما مي توان گفت که احتمال رديابي تغييرات رخ داده در اتمسفر زمين از سوي فضايي ها در حد بسيار بالايي وجود دارد. علت اين استدلال نيز آن است که ما در زمين نيز اکنون براي رديابي و شناسايي سيارات ديگر از فناوري مشابه استفاده مي کنيم و از طريق بررسي طيفي، به وجود کرات ديگر و ساختارشان پي مي بريم.

به گفته «ميسرا» در حال حاضر اخترشناسان قادر به رديابي تغييرات طيفي در نور ساطع شده از سيارات بزرگي به اندازه مشتري در فاصله ۲۰۰ سال نوري از زمين هستند.

البته در دنياي کهکشاني، چنين فاصله اي بسيار اندک محسوب مي شود چرا که کهکشان راه شيري بيش از ۱۰۰ هزار سال نوري پهنا دارد. اما تمدن هاي پيشرفته تر به طور قطع قادر به مشاهده مسافت هاي دورتر نسبت به ما هستند.

در واقع اين که تا چقدر از دور دست ها را بتوانيد مشاهده کنيد، بستگي به اين دارد که چقدر تلسکوپ تان بزرگ و قدرتمند باشد. بنابراين سناريويي که به تصوير کشيده شده است، به واقعيت بسيار نزديک است و به احتمال قوي فضايي ها به زودي زمين را پيدا خواهند کرد.

اخترشناس دانشگاه پنسيلوانيا در ادامه تاکيد مي کند که واقعيت اين است که ما مي دانيم آن ها چگونه زمين را مي بينند. آنان به وضوح اکسيژن، متان و ازن را در اتمسفر ما رديابي خواهند کرد. فضايي ها به احتمال قوي با مشاهده نشانه هاي تغييرات سريع رخ داده، از خود واکنش منفي نشان مي دهند.

اگر آن ها شخصيت خوبي داشته باشند، به اين فکر مي افتند که به بشر در اصلاح وضع موجود و رفع مشکلاتي مانند گرمايش کره زمين و افزايش گازهاي گلخانه اي کمک کنند.

اما ما هيچ شناختي از جامعه شناسي فضايي ها نداريم و اگر بخواهيم آن ها را به گونه اي با تمدن بشري مقايسه کنيم و لحظه اي خود را جاي آن ها بگذاريم، متوجه مي شويم که انسان ها در مواجهه با اين وضعيت و کساني که آن ها را تهديد تلقي مي کنند، واکنش خوبي از خود نشان نمي دهند و چه بسا که فضايي ها نيز همين گونه عمل کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از خراسان، در هر حال نتيجه نهايي هر چه که باشد، اين تحقيقات جديد بار ديگر به بشر يادآوري مي کند که با سياره خود به نحو بهتري رفتار و با روشي منطقي تر از منابع و ذخاير کره خاکي بهره  برداري کند تا حداقل موجوداتي از کرات ديگر در برخورد با ما شگفت زده نشوند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sh...468
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
0
4
یارانه کجا میدن....!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان