arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

ترامپ لغو قانون بیمه اوباما را آغاز کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی روند لغو قانون بیمه اوباما را آغاز کرد. ترامپ گفت کنگره را تحت فشار می‌گذارد تا قانون بیمه اوباما را کاملا تغییر بدهد.

به گزارش انتخاب؛ در قالب طرح جدید شرکت‌ها و اشخاص اجازه پیدا می‌کنند که با پرداخت مبالغ پایین‌تر، قراردادهای بیمه‌ای با پوشش محدودتری بگیرند.

تغییر قانون بیمه اوباما یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بود. در ماه‌های گذشته کنگره آمریکا، با اکثریت جمهوری‌خواه تلاش زیادی برای تغییر این قانون کرد، اما هر بار شکست خورد.

مطابق طرح جدید راه برای دور زدن مقررات مربوط به حداقل الزامات برای "مزایای سلامتی ضروری"، که در دوره باراک اوباما وضع شد، لغو می‌شود و به این ترتیب می‌توان قراردادهای بیمه‌ای بست که مزایایی چون مراقبت‌های دوران بارداری، بخش اورژانس و یا مراقبت‌های سلامت روان را شامل نمی‌شود.

ترامپ گفت با این فرمان کسب و کارهای کوچک می‌توانند اتحادیه بیمه‌ای تشکیل دهند و همچون شرکت‌های بزرگتر دست بازتری در بازار بیمه داشته باشند و شرکت‌های بیمه‌ ناگزیر باشند به آنها تعرفه‌های رقابتی پیشنهاد کنند.

او فرمان خود را نخستین قدم برای "رهایی میلیون‌ها نفر از بیمه اوباما" خواند و گفت این روند جدید به میلیون‌ها نفر کمک می‌کند، بدون آن که هزینه‌ای برای دولت داشته باشد.
نظرات بینندگان