arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

روسیه: آمریکا در حال نابودی روابط با مسکو است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اقدام آمریکا در پایین کشیدن پرچم روسیه از مجتمع‌های دیپلماتیک این کشور در آمریکا گفت که واشنگتن با انجام چنین اقداماتی عمداً در حال نابود کردن روابط با روسیه است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که مسکو اعتراض قاطعانه خود در رابطه با حذف پرچم‌های روسیه از مجتمع‌های دیپلماتیک مسکو در واشنگتن را به مقامات آمریکایی اعلام کرده است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در کنفرانس خبری خود گفت: «رسماً می‌توانم بگویم که دیروز یک اقدام خصمانه جدید از سوی مقامات آمریکا علیه نهادهای  دیپلماتیک ما مشخص شد».

وی ادامه داد: «پرچم‌های روسیه از ساختمان‌های دفتر نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن و کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو جدا شد. این ساختمان‌های پیشتر به تصرف مأموران سرویس‌های امنیتی آمریکا درآمده بود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد که مسکو این رخداد را بی‌حرمتی به سمبل دولت روسیه می‌داند و مسکو از قبل «اعتراض شدید خود را به آمریکا اعلام کرده است».

زاخارووا گفت که نیروهای سیاسی آمریکا با چنین اقداماتی عمداً روابط با روسیه را تخریب می‌کنند و مسکو «در خصوص اقدامات متقابل تصمیم‌گیری خواهد کرد».

پیشتر پرچم‌های روسیه از ساختمان کنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو و دفتر نمایندگی تجاری مسکو در واشنگتن دی سی پایین کشیده شدند و وزارت خارجه آمریکا نیز این امر را تأیید کرد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به اسپوتنیک گفت که پرچم‌های روسیه با احترام بعد از تعطیلی این مجتمع‌های دیپلماتیک روسیه پایین کشیده شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان