arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۹
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

كارشناس افغانی: مجبورم از شبکه ی خبر ایران شکایت کنم!

دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰، مجری «شبكه خبر» صدا و سیمای جمهوری اسلامی از آقای اوریا درباره «توافقنامه امنیتی آمریكا و افغانستان» سوال كرد، اما گفت‌و‌گوی فضل الرحمن اوریا، كارشناس مسایل سیاسی افغان و خبرنگار در كابل با شبكه خبر جمهوری اسلامی ایران نیمه‌كاره ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰، مجری «شبكه خبر» صدا و سیمای جمهوری اسلامی از آقای اوریا درباره «توافقنامه امنیتی آمریكا و افغانستان» سوال كرد، اما گفت‌و‌گوی فضل الرحمن اوریا، كارشناس مسایل سیاسی افغان و خبرنگار در كابل با شبكه خبر جمهوری اسلامی ایران نیمه‌كاره ماند.

فضل الرحمن اوریا، به دویچه وله گفت: « قرار بود ۲۰ دقیقه صحبت ‌كنم كه فقط ۲ دقیقه و ۱۶ ثانیه از آن پخش شد. ۱۷دقیقه و چند ثانیه دیگر به من بده‌كارند. اگر شبكه‌ی خبر بقیه صحبت من را پخش نكند، مجبور هستم به خاطر اعاده‌ی حیثیت خود به نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد مراجعه و شكایت كنم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۸
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
132
71
دو قورت و نیمش هم باقیه مثل اینکه ؟
پاسخ ها
کاوه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
از اصل مموضوع خبر نداری اگر نه این کامنتو نمیگذاشتی
مويز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
101
65
كارشناس عزيز غوره ميدوني چيه ديگه
محمد
|
DENMARK
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
59
58
تا اونجایی هم که من خبر دارم، این بابا از قوم پشتون افغانستان هست، قوم پشتون هم همیشه زیر اثر پاکستان بوده و به علت شیعه بودن ایرانی ها با ایران مخالفت دیرینه ای دارند

ولی دستش درد نکنه، کلی افاضاتش منو خندوند

تعجب می کنم از شبکه خبر، من کارشناس های افغان زیادی رو دیدم، ولی این یکی رو نمیدونم شبکه خبر از کدام سوراخ پیدا کرده بود ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
بابا جون آق محمد ناسيوناليست نباش حرف حق رابپذيرازهركس كه باشه اين راهمون امامي گفته كه تو ادعاي شيعه بودنش راداري.متاسفانه شيعه بودن فقط شده يه نوع محبت بدون شناخت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
از همون سوراخی که تو رو پیدا کردن.ضمنا بدون اونجا پشتونها اکثریتند.
محمد
| DENMARK |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
کدوم حرف حق؟ این که ایران در انزوا قرار داره؟

ایران با کشوری مثل افغانستان و ماداگاسکار روابط دوجانبه داره، این انزوایی هستش که میگی حرف حقه؟

اینجا بحث شیعه بودن من نیست، اینجا بحث دشمنی هستش که این بابا و قومش دارن، باید اونا سرزنش بشن نه من و امثال من

چه ربطی داره که پشتون ها اکثریت هستند؟ نمیدونم الان شقیقه این وسط چیکارست!
rostam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
99
66
چقدر مدافع افغان تو سایت زیاد شده !
پاسخ ها
عبدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
مدافع افغان نیستند مدافع آزادی بیان هستند
rostam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
صد البته آزادی بیان چیز خوبیست ولی این همه رای منفی دفاع از آزادی ببانه یا همکاری افاغنه طلبکار از ایرانیها
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
رستم جان ببند
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
80
69
با اینکه قصد نداشتم در سایت انتخاب مطلبی از من منتشر نشود ولی پر رویی این به ظاهر کارشناس من را مجبور به دادن پاسخ کرد که اگر سایت انتخاب صلاح دانست با اصلاحاتی که لازم بداند منتشر کند چون این بار مقداری مجبور به افراط شدم که از آن گریزان بودم ! علف را ما به او دادیم خورد / آب سرد بعد علف دادیم خورد / باغ سبز پر علف را چون چرید / جامه اش را بی محابا او درید / حرمت مهمان به میزبان را نداشت / در گزافه گوئیش او کم نذاشت / فاش گویم که تقصیرش ز ماست / چون که سفره بهر آنها پا بجاست / هموطن هایش هنوز در مملکت / میخورند و باز دارند صد کلک / آنقدر مهمان نواز بودیم ما / فکر بنمودند که نفهمیدیم ما / کز محل آن فروش نفت مفت / گشت گردن هایشان این سان کلفت / روز اول آمدند دستها زمخت / در میانشان نبود گردن کلفت / چه خوس گوید ایرج شاعر ما ( ایرج میرزا )/ که شعری گفت برای انگلیسها / نه تنها سبزه زار را خوب چریدند / پدر سگ صاحبان بر سبزه ریدند / همه افغان نباشند چو این خرمگس / که حرمت ندارد به لقمه و کس / تو عامک بدانی که او جاهل است / ولی گو که سیما چقدر کاهل است
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
اتفاقا اقاي عامك مي خواستم درباره ي همين موضوع باهاتون صحبت كنم: اين بي جنم و ترسويي كه جاي من شما اقاي بيست و بعضا كاربران محترم ديگه نظر ميده دقيقا همين هدف رو دنبال مي كنه اون مي خواد كاربراي قديمي از جمله شما از فضاي سايت انتخاب خارج بشن تا بتونه راحت با تعداد كامنت هاي بالا و به نام هاي مختلف سايت رو در اختيار بگيره (البته مطمئن باشيد من بالاخره اين رو پيداش مي كنم) من هم مثل شما تصميم گرفته بودم ديگه در اين سايت كامنت نگذارم كه با مشورت كردن با يكي از دوستان نظرم عوض شد به شما هم توصيه مي كنم دوباره به انتخاب برگرديد و فعاليت خودتون رو مجددا اغاز كنيد حتي بيشتر از قبل. البته من كوچكتر از اونم كه بخوام به كسي توصيه كنم اما اميدوارم ناراحت نشيد.

اقاي عامك چون ممكنه ديگه شما رو در اين سايت زيارت نكنم همين حالا براي شما ارزوي موفقيت مي نمايم.

انتخاب اميدوارم سانسور نكني چون واقعا چيزي نگفتم.
امید
| CANADA |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1- ممنون از شعر بی وزن و قافیه و پرت و پلایت
2- قصد نداشتم منتشر نشود یعنی قصد داشتم منتشر شود؟؟!!
3 - شمایی که از علف دادن حرف می زنی به عنوان یه ایرانی خدا وکیلی غیر از بیگاری کشیدن از این مهمانان مظلوم و فقیر جه کرده اید؟
4- از این که خودت خواهش می کنی که نوشته ات اصلاح(سانسور) شود معلوم است که انتظار داری هر کسی هم جز تعریف و تمجید در مقابل رسانه ملی نگوید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
واقعاشرمت بادآقاي عامك(چه اصلي چه بدلي)بااين همه توهين به ديگران همه اش نثارخودت باد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
واقعازشته براي انتخاب كه اين الفاظ زشت رامنتشركنه
پدر سگ- ریدند-خرمگس
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
جناب k-1 با عرض سلام از وقتی آن فرد مریض که احتمالا" از همین حالا در صدد تکرار جعل نام است به نام من شما و دیگر کاربران اقدام به گذاشتن نظر می کرد من با درخواست از انتخاب پیشنهاد دادم مثل بعضی از سایت ها امکان استفاده از نام کاربری و کلمه عبور را فراهم کنند تا امکان سوء استفاده از نام کاربران همیشگی از بین برود که در جوابیه سایت محترم انتخاب مشخص شد از لحاظ فنی در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و وعده دادند در مورد نظرات کاربران دائم با شناختی که از آنها به وجود آمده حتی الامکان از انتشار نظرات خلاف جلوگیری شود که با کمال تاسف در همان روز و روزهای بعد نظراتی به نام من و کاملا" خلاف عقایدم منتشر شد که حتی در موردی واکنش جنابعالی را در پی داشت به هر صورت از پیشنهاد شما متشکرم و سعی می کنم در آینده باز هم در خدمت شما و سایت محترم انتخاب باشم و امیدوارم آن بنده خطاکار از کرده خودش پشیمان و مردانه با نام خودش از نظراتش دفاع کند و سخنی با کاربران محترم که نظر منفی دادند عزیزان با دقت به ختم کلام من باید متوحه می شدید که منظور من تمامی افاغنه مقیم ایران نیستند و مخاطب من کسانی هستند که نمک خورده و نمکدان می شکنند چه بسیارند افغانی هایی که با زحمت و تلاش زندگی شرافتمندانه ای در ایران دارند و در مشاغلی سخت در کنار ما باعث پیشرفت کار هستند ولی وقتی کسانی با تمام پذیرایی ها در جهت خلاف منافع ملی ما اقدام میکنند پاسخ به آنها باید دندان شکن باشد و به نظر می رسد مخالفین با نظام که در این سایت کم هم نیستند با منفی دادن به نظرات داده شده فقط در جهت ابراز عقیده ای باز هم در جهت مخالفت با نظام به بهانه دفاع از آزادی بیان هستند سرافراز و سربلند باشید
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
البته اقاي عامك اون واكنش از طرف من نبود چون من متوجه شدم كه شعر از سروده هاي شما نيست اما برادر عزيزم تمام كاربران قديمي با نظرات شما اشنا هستند و همين مهمه ولي هرطور راحتيد .
موفق باشيد.
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
جناب امید با عرض سلام 1 - برای خواندن شعر با وزن و قافیه و بی پرت و پلا سایت مناسبی را انتخاب نکرده اید هر چند نام آن انتخاب است ! از این به بعد به سایت های ادبی مراجعه فرمایید 2 - اشتباه املایی جزو لاینفک اکثر مطالب نوشتاری است که باید خواننده عاقل باشد و تفسیر شما از جمله ذکر شده کاملا" غلط است 3 - زیاد به کلمه علف حساس شدی و از بقیه مطلب گذشتی دوست گرامی از زمانی که افاغنه به ایران سرازیر شدند و سر سفره ما نشستند از یارانه های دولتی فروش نفت مانند تمام ایرانی ها استفاده کردند و در مدارس ما با توجه به کمبودها و سه شیفته بودن بعضی مدارس درس خواندند با زنان ایرانی ازدواج کردند و در مقابل انجام کارهایشان مزد گرفتند و جهت اطلاع جنابعالی در اکثر نقاط جهان کسانی که بدون مجوز کار و غیر قانونی مشغول کار هستند به ناچار با مزد کمتر و کارهای سخت تر دست به گریبانند که از نظر شما بیگاری محسوب می شود و جالب است بدانید اکثر افاغنه امروز خود را مستحق دریافت یارانه می دانند !و هدفمندی یارانه ها را اجحاف به خود !! 4 - من در مطلبم نه کلمه خواهش را دیدم و نه کلمه ای که چنین تصوری را ایجاد کند و با توجه به اینکه برای اولین بار در سایت از این چنین کلماتی استفاده کردم سایت انتخاب را در حذف بعضی از کلمات مختار دانستم که البته سایت انتخاب به درست یا غلط از این اختیار استفاده نکرد به هر صورت شما ربط این درخواست را با انتظار از تعریف و تمجید در مقابل رسانه ملی روشن کنید برای شما آرزوی توفیق روز افزون دارم
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
جناب k-1 منظور من از واکنش شما در مورد جعل نامم در مطلب آب بازی روز قدس بود که در تاریخ 90/6/10 و در پاسخ به کاربر محترم راستین داده بودید و در آن با توجه به شناختی که از نظرات من دارید توضیحاتی را به ایشان داده بودید به هر صورت از حسن توجه شما متشکرم
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
جناب ناشناس که با فاصله دو دقیقه دو نظر بی نام ارسال نموده اید با عرض سلام جواب دو نظر شما را در یک نظر می دهم اولا" شما بابت نوشتن این مطلب که آنرا شرم آور میدانید به من انتقاد کرده اید و جالب است که برای خودتان شخصیتی مودب و متین قائلید اگر با توجه به متن من بی ادبم چه شد که شخصیت مودب شما همه آن توهین ها را نثار من کرد ( کور خود و بینای دیگران ) دوم اینکه دو کلمه ذکر شده همانطور که در مطلب ارسالی هم ذکر شده مربوط به شعری از ایرج میرزا و درباره انگلیسیها سروده شده و کافیست نگاهی به دیوان ایشان بکنید و کلمه سوم هم در شعر بسیاری از شعرا و حتی جناب حافظ هم استفاده شده و این که این عمل برای سایت انتخاب زشت است باید منتظر پاسخ خودشان بمانید در کل باید گفت کسانی که در نظرات داده شده به بهانه آزادی بیان مدافع سینه چاک این افغانی شده اند وقتی با نظری مخالف نظر خودشان برخورد می کنند هیچ یادی از آزادی بیان نمی کنند توصیه من به شما این است که برای ادامه صحبت و نظر دادن نامی هر چند مستعار ولی همیشگی انتخاب کنید تا دیگر کاربران بتوانند با آن نام شما را بشناسند و در مورتان قضاوت کنند چون کسی که نام ندارد وجود ندارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
آقاي نامك چندنكته راتوجه كن:
بازاشتباهاتت راتكراركردي اشكال نداره شمااينطوري ديگه حرجي هم نيست كه قرآن كريم فرمودوليس علي الاعمي حرج.
1-بازمليت آن شخص راباعث تحقيرش كردي چه فرقس ات بين تووآن مامورمستكبرآمريكايي كه ماراانگشت نگاري مي كند؟فقط اوادعاي خداپرستي وبهشتي بودن رابه اندازه شماندارد.
2-مأخذاشعارراآوردي ولي آياآوردن مأخذ،مشكل راحل مي كند؟خيراگه لازمه بنده صدتاسخن توهين آميزبگويم وبعدبگويم اين مأخذش فلانه ودرباره فلان ونبايدبه شمابربخورد(البته ادب اجازه نميده)
3-به چه حقي ازحضرت حافظ كه زيارت تربت پاكش تنهاانگيزه سفرهميشگي بنده به شيرازاست سوءاستفاده كردي؟اول ايشان ازلفظ خرمگس استفاده نكرده و5بارازلفظ مگس استفاده كرده كه 3مورددرمعناي مثبت عرفاني ويك مورددرسرزنش انسان كه مقام مگس رااختياركرده ويك موردهم درباب تعظيم ديگري وشكسته نفسي است.لطفاباحضرت ايشان بازي نكنيد
4-اين چرنديات كه خودرابه آن دلخوش كردي ونام شعربرآن نهادي نظم هم نيست چه برسدبه شعر.لطفادقت كنيد
5-گفتي چراهمه رانثارخودت كرده ام؟خب خودت هم ميدوني كه اين ترهات وخزعبلات غيرقابل تحمله كه خودت هم تحملش نداري
6-اگه جواب نميدي كه همه شماآمريكايي هستيد بايدعرض كنم جايگاهتان راباهمين مثيت ومنفي ها ببينيد درجامعه كه خودتان واربابانتان وضعيت بدتري داريد
من آن چه شرط بلاغ است باتومي گويم
توخواه پندبگيروخواه ملال
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
آقاي عامك توراخداديوان حضرت حافظ راديگه تحريف نكن .كجاش اسمي ازخرمگس اومده؟
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
جناب ناشناس با عرض سلام و تشکر از دقت نظر شما از بابت تذکری که در مورد جناب حافظ دادید حق با شماست و در دیوان حافظ از واژه خرمگس استفاده نشده و فقط از کلمه مگس در 4 مورد استفاده شده است که از این بابت به علت عدم توجهم به موضوغ از شما و تمام کاربران محترم سایت رسما" عذرخواهی می کنم
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
جناب هم چنان ناشناس با عرض سلام مجدد باید عرض کنم نام من عامک است نه نامک و دیشب ساعت 22/27 دقیقه که جواب نظر ناشناس ساعت 13/04 دقیقه را می دادم خبری از نظر شما نبود و امشب نظر شما را که در ساعت 8/41 دقیقه دیروز نوشته اید و احتمالا" سایت انتخاب آن را امروز منتشر کرده است دیدم 1 به نظر می رسد شما توقع دارید وقتی از ملیت یک افغانی حرف میزنم او را خارجی یا فرنگی و شاید هم برادر مسلمان کشور دوست و همسایه افغانستان عزیز بخوانم اگر به کار بردن واژه افغانی برای یک تبعه کشور افغانستان تحقیر او به شمار می رود و اگر چنین نظری دارید ناخواسته شما توهین کننده به افغان ها هستید نه من و به همین دلیل من را با مامور مستکبر آمریکایی که جنابعالی را انگشت نگاری کرده !! مقایسه می کنید لطف کنید و یکی از نظرات من که در سایت انتخاب کم هم نیست به عنوان شاهد کلامتان بیاورید که در آن من خود را بهشتی بخوانم یا حتی اشاره ای کرده باشم و جهت اطلاع شما به خدا پرستی خود افتخار می کنم هر چند در مطلبم به آن هیچ اشاره ای نکردم 2 ماخذ شعر را جهت اطلاع عرض کردم ولی گویا شما فقط تا آخر شعر ایرج میرزا را مطالعه و تمام مطلب را ندیده اید یا خودتان را به ندیدن می زنید و کلمه خرمگس را برای آن مثلا" کارشناس به کار بردم و ذکر کردم که همه افاغنه چنین نیستند و لازم است جوابی را که برای کاربر محترم امید دادم مجددا" مطالعه کنید صحبت از ادب کردید که در بند های 4 تا 6 نظرتان کاملا" مشهود است 3 با توجه به توضیح بالا همین نکته را ناشناس محترم دیگر تذکر داده بود که من هم با کمال احترام پذیرفتم و از ایشان و تمام کاربران محترم بابت این عدم توجه رسما" عذر خواهی کردم و دقت کنید که تا آن زمان نظر ساعت 8/41 دقیقه شما منتشر نشده بود 4 اگر از کاربران دائم سایت بودید شاید این را نمی گفتید بارها متذکر شده ام من شاعر نبوده و نیستم و اصلا" رشته تحصیلی من ادبیات نیست ولی گفتن همین به قول شما چرندیات در توان امثال شما نیست و برایتان زود است که در این موارد به قضاوت بنشینید ادب شما در این بند و بند های بعدی من را شگفت زده کرد 5 در پاسخ اول به شما گفتم که اگر این ها را توهین می دانید و ادعای ادب دارید چرا آن ها را نثار من کردید چطور ممکن است که رطب خورده منع رطب کند متوجه منظور شما از ترهات نشدم و دلیل غیر قابل تحمل بودن آن برای شما را درک نکردم بهتر است آستانه تحمل تان را بالا ببرید 6 در کدام نظر من کسی به آمریکایی بودن متهم شده است و با توضیح شما !!!! به آمار منفی و مثبت نگاه کردم و جایگاهم برایم مشخص شد !!! اگر تعداد نظرات منفی و مثبت در یک نظر می تواند کسی را قابل قبول یا غیر قابل قبول کند شما را به مطلب محمد هاشمی و نظری که داده ام و آمارمثبت و منفی به آن جلب می کنم در ضمن شما در حد و اندازه ای نیستید که شرط بلاغ برای کسی بگوئید هر چند مانده ام پند گیرم یا ملال !!! ادب حضرت عالی با استفاده از کلمه اربابانتان کامل شد ! با توجه به ساعت دادن نظرهای شما و عجله ای که برای تایپ مطالب دارید به نظر می رسد در ساعت اداری و با استفاده از امکانات محل کار اقدام به نظر دادن می کنید و احتمالا" اربابان شما بیشتر از شما نگران کارشناس افغان هستند و حرف آخر در جواب قبلی هم گفتم کسی که نام ندارد وجود ندارد و حضرتعالی حتی از انتخاب نام مستعار که بوسیله آن شناخته شوید و در آینده بتوان بیشتر با شما آشنا شد ابا دارید و اگر آستانه تحملتان بالا رفته لطفا" ملیت خود را هم ذکر کنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
سلام
نه اين آقاي عامك مثل اينكه خودش راخوب سخنوري ميدونه. اول كه كلمه مگس 5باردرديوان حضرت حافظ اومده نه 4بار
2-اين كه بنده ميتونم ترهاتي مثل اين معريات بگويم يانه اصلامهم نيست واحتمالاشماعلم غيب داريدكه بنده نميتونم ولي عرض كنم وقتي سخن بزرگي مثل سعدي وجودداره بنده كه هيچ بزرگان هم ادعاي شعروشاعري كنند ادعاي گزافيست وضمنابرويدفرق شعرونظم(اگه اينهانظم باشه)رابدانيد
3-اينكه اين مطالب رادروقت اداري وباامكانات اداري نوشته ام تهمتي بيش نيست ونيازبه اثبات هم نداره ولي نگران نباش بنده درمكتب امام علي(ع)وجنابان مولاناوحافظ آموخته ام كه بگذرتابگذرند
4-غلط هاي املايي بخشيش مربوط به صفحه كليدهست وبخشي هم كم توجهي كه البته امري عادي است
5-مليت بنده مشخص است اين شماودوستانتان هستيدكه نيازبه اثبات داريدوگرنه افتخاربزرگ بنده ايراني بودن است چون هم زبان سعدي بودن كم افتخاري نيست ضمنا:اين وطن مصروحجازوشام نيست/اين وطن جايي است كان رانام نيست
6-امام علي(ع)مي فرمايد:انظرالي ماقال ولاتنظرالي من قال يعني گوينده هركه هست هرمليتي داردياهرزباني دارد مهم نيست.ببين چه مي گويد
7-اين كه چه مليتي دارم يادارند ازتفاخرات عرب جاهلي!!! است يادت باشد كه باسلمان چه رفتاري مي شد ومي شود
8-اگرحرفتان توهين به كسي نبوده ارجاعش به خودتان هم نبايدباعث ناراحتي تان بشود چراازدست پخت خودتان چندشتان مي شود
ضمناناشناس بودن ياعامك يا...بودن چه هويتي دردنياي مجازي براي كسي به ارمغان مي آورد كه به داشتن يك هويت جعلي(به معني دقت شود)افتخارمي كنيد؟؟
9-اشتباه امثال شمااين است كه فكرمي كنيد حتماكسي كه تذكرمي دهد بايدآدم مهمي(ازديدشما مهم كسي است كه...)باشدامابنده چنين نيازي رااحساس نمي كنم به سيره معصومين وبزرگان توجه كنيد
ديگه بسه اگراثرداشته باشدوگرنه ديگربيشترنيازنيست
خداحافظ دوست من
0584
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
38
13
این که شبکه خبر سانسور کرده مصاحبه رو باید سرزنش بشه
شکی توش نیست

ولی از طرفی یک افغانی بیاد خط و نشون بکشه واسه ما دیگه خیلی زوره خداییش
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
نژاد پرستی در خون ما ایرانیها نیست افغان با غیر افغان فرقی نداره
کامیون ده تن!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
40
9
این بشر یادش رفته که تمام هموطناش دارن تو کشور ما میخورن و میگردن. اگه ما بهشون جا نمیدادیم میخواستن برن آمریکا که محبوب این کارشناس غرب زدست!
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
حقیقت رو گقت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
آفت خوبي منت گذاشتنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
شما غصه نخورررر. خوب نی واست
عیب نداره ی 2سال دیگه شما باس بری افغانستان بخوری وبگردی . حالا بماند که افغانیا مثه سگ کار میکنن اینجا بعد شندرغاز بهشون میدیم اونوقت کلی م منت میذاریم سرشون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
ای بشر اینان که در کشور ما میخورن و میگردن اغلب انها انسانهای زحمتکش هستند و کارهای انجام می دهند که خیلی از ما ایرانی ها تمایلی به انجام ان نداریم ایا دوره های حکمتیار و گروهای احمد شاه و نفراتی دیگر که با ایران در تماس بودند را فراموش کرده ایم
محمد
| DENMARK |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
دیگه الان شقیقه رو کشیدی وسط که چی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
53
من كاري ندارم كه نظر اين كارشناس منصفانه بوده يا خير ولي از رفتار غير حرفه‌اي تلويزيون ايران شگفت زده شدم.
اولا كه همه كارشناسا نظر شخصي خودشون رو ميگن و قرار نيست كه حتما چيزي رو بگن كه مجري و تهيه كننده برنامه ميخواد. پاسخ مجري واقعا مضحك و ناشي از ضعف و كم تجربگي بود.
دوم اينكه چقدر خوبه كه در بحثهاي اينچنيني كارشناساني با نظرات متفاوت حضور داشته باشن تا بحث داغتر و مفيد تر باشد. مخاطبان ما آنقدر فهيم هستن كه خودشون نظر درست تر رو تشخيص بدن.

سوم اينكه من در سي سال عمرم حداقل بيست سال اخبار نگاه كردم. تا حالا يادم نمياد كه كارشناسي در تلويزيون ما نظري متفاوت با نظر تهيه كنندگان برنامه در مورد سياست خارجي ما ابراز كرده باشن و هميشه تاييد كننده بودن. يعني واقعا هيچگاه در مورد مساله اي نقدي به سياست خارجي اتخاذ شده از سوي نظام وارد نبوده؟!!
رسانه هاي خارجي با همه نياتي كه در پشت پرده دارند در اين موارد خيلي حرفه اي تر عمل مي‌كنند و بدين صورت مخاطبان صدا سيما رو به سمت خودشون جلب ميكنن كه فكر ميكنم با اين عملكرد صدا سيما در بخش خبر رساني و بازتاب رويدادها كاملا طبيعي باشه
پاسخ ها
میثم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
شما ناشناس محترم : دقیق ترین و بیطرفانه ترین حرفی بود که بین کامنتها گذاشتی. ممنون ازت
بچه شمرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
5
22
برادر فارسی زبانم امیدوارم شکایت شما به نتیجه برسه و بتونی حق خودتو بگیری
بهتر بود قبل از مصاحبه با این رسانه کاذب در موردش تحقیق میکردی


اگر این نظرم مانند چند نظری که در روزهای اخیر ارسال کردم منتشر نشه دیگه برای رویت اخبار به این سایت مراجع نمی کنم چون واقعا هیچ توهینی در نظراتم وجود نداشته و فقط نظر شخصی خودمو دادم.
پاسخ ها
محمد
| DENMARK |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
گوگولی ایشون فارسی زبان نیستند، پشتو زبان هستند، از لهجه شون پیدا نیست؟ افغان های فارسی زبان که به لهجه دری صحبت می کنن رو ندیدین؟
وحید تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
4
16
من بعضی اوقات دیلم میگره چرا ما ایرانی ها با تمدن چند هزار ساله هنوز اندر خمی یک کوچه یم چرا همه ما بقولی ایت الله طا لقانی همه در در ون خود یک شاه هستیم هیچ حقی برای هیچ کس قائل نیستم حتی حقی ازدی بیان که جزئی حقوق اولییه یک انسانه اون از بر خورد صداو سیما به این اقا این هم از جوب منطقی مردم به این اقا من بعضی اوقات فکر میکنم چرا ما بلد نیستیم که سوال منطقی را جواب منطیقی بیدیم ؟ چرا با ید جواب سوال را ب فهش تحقیر تو هین بیدیم ؟ اون وقت همه ما داد ما بلنده که چرا ازدی بیان نیست ؟ با این فر هنگ ما که جواب یک سوال فهشی نا سزا هستش ازادی بیان میخاهم چه کار ؟ و قعا با این فرهنگ لیا قت ما همینه ارزش بیشتر از این نداریم تا یک سوال منطقی میکنه تا زور مون برسی بجای جوب بهیش فهوش میدیم اون وقت اگه خود مون سوال منطقی داشتیم یکی دیگه هست که جوابشو با مشت لگد زندان تجاوز بیدن حالا فهمیدید؟ که مشکیل کجای به فر هنگی ایرانیان وبس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
به نظر مياد كامنت بالا را يك افغاني نوشته!
ناشناس
| CANADA |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
حالا افغانی باشه مگه چیه ؟؟؟
ناشناس
|
CANADA
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
4
23
حقیقت تلخه و این گزارشگر خیلی شهامت داشت که اینو گفت به ایرانیها توهین نکرد از سیاست ایران شکایت داشت و خواهش می کنم با این حرفها مثل هیتلر نژاد پرست نشین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
5
کامنت ما هم که اصلا تو غیر قابل انتشار نیست !!!!!!!!!!!!!
ای انتخاب شبکه خبری :D
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
15
دمش گرم،خیلی قشنگ گفت.
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
18
اینو آورده بودن که به جای نظر کارشناسی امریکا و هر خبری که امریکا توش هست رو بکومه ولی قربونش برم لبه چاقو رو برد جای دیگه!!!(جای دور نرو همین نزدیکاست)
که مجبور شدن قطعش کنن
ولی کاش مثل هشتادوهشتیا یه کم باهاش اختلاط میکردن(اختلاط=نوازش ، کاسه توالت و احیانا بطری نوشابه) دوباره میوردن رو خط تا مثل بلبل نظر کارشناسی درکنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
صدا و سیما هرکس که با آمریکا مخالف باشه میاره و باهاشون به عنوان کارشناس مصاحبه می کنه . حالا این بنده خدا مهم نیست چکاره است فقط مخالف باشه کافیه . در هر کشوری چند نفر مخالف هم که پیدا می شن تو ی گوشه و پوزه های هر کشور .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
8
باز كه نظرمو نذاشتي انتخاب خان!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
6
2
توی همون دویچه وله کسریاشو میزدی خوب.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
7
من كاري ندارم كه نظر اين كارشناس منصفانه بوده يا خير ولي از رفتار غير حرفه‌اي تلويزيون ايران شگفت زده شدم.
اولا كه همه كارشناسا نظر شخصي خودشون رو ميگن و قرار نيست كه حتما چيزي رو بگن كه مجري و تهيه كننده برنامه ميخواد. پاسخ مجري واقعا مضحك و ناشي از ضعف و كم تجربگي بود.
دوم اينكه چقدر خوبه كه در بحثهاي اينچنيني كارشناساني با نظرات متفاوت حضور داشته باشن تا بحث داغتر و مفيد تر باشد. مخاطبان ما آنقدر فهيم هستن كه خودشون نظر درست تر رو تشخيص بدن.

سوم اينكه من در سي سال عمرم حداقل بيست سال اخبار نگاه كردم. تا حالا يادم نمياد كه كارشناسي در تلويزيون ما نظري متفاوت با نظر تهيه كنندگان برنامه در مورد سياست خارجي ما ابراز كرده باشن و هميشه تاييد كننده بودن. يعني واقعا هيچگاه در مورد مساله اي نقدي به سياست خارجي اتخاذ شده از سوي نظام وارد نبوده؟!!
رسانه هاي خارجي با همه نياتي كه در پشت پرده دارند در اين موارد خيلي حرفه اي تر عمل مي‌كنند و بدين صورت مخاطبان صدا سيما رو به سمت خودشون جلب ميكنن كه فكر ميكنم با اين عملكرد صدا سيما در بخش خبر رساني و بازتاب رويدادها كاملا طبيعي باشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
جواب عالی و کوبنده بود ( تا حالا يادم نمياد كه كارشناسي در تلويزيون ما نظري متفاوت با نظر تهيه كنندگان برنامه در مورد سياست خارجي ما ابراز كرده باشن و هميشه تاييد كننده بودن.)دمت گرم و پاینده باشی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
3
19
بقول اون آقاهه آزادی بیان تو ایران در بالاترین حد خودشه
reza
|
PAKISTAN
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
15
با سلام، ادبیات اکثر کامنتها ادبیات زبان دری است و این یعنی اینکه دوستان افغان ما در ایران یا غیر ایران دارند از سایت انتخاب بازدید میکنند و میرساند که هرچه آن باصطلاح خبرنگار و کارشناس گفت، گفته دوستان افغانی ما نیست. ضمنا به کامنت سوم (محمد) باید عرض کنم اگر نمیدانند بدانند که پشتونها از نژاد آریائی هستند و شیعه هم در این قوم زیاد هست.پشتونها اکثریت جمعیت افغانستان را تشکیل میدهند و من خودم مدت چند سال با اکثر آنها مرواده نزدیک داشته و اینکه آنان وابسته به پاکستان هستند هم خلاف گوئیست. پشتونها مردمانی با تعصب هستند و مقاومت ملانقیب الله (ملاآخوند) در مقابل ارتش شوروی سابق در استان قندهار و فرمانداری ارغنداب گویای این مطلب است.این عامک هم بهتره بره این شعرهای کپی برداری شده اش را جای دیگری منتشر کند، از مسئولین انتخاب بعید است اینچنین توهین به یک ملت را ترویج کنند. یا علی مدد
پاسخ ها
محمد
| DENMARK |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
اینکه گفته های این شخص، سخن افغان ها نیست که معلوم است، 100 در 100

اینکه پشتون ها اکثریت هستند و شیعه هم در این قوم هست میتواند که دشمنی دیرینه اینان با شیعیان و ایرانیان را رد کند؟

آیا با شواهدی که در تاریخ گذشته هست وابستگی پشتون ها به پاکستان رو رد می کنید؟

مشت نمونه خروار؟ اقلیت نمونه اکثریت؟
اینکه یک شخصی یا عده چنین کردند و چنان کردند میتواند نمونه حسن ظن پشتون ها باشد؟
حسن
|
AFGHANISTAN
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
1
2
اگر رسالت یک رسانه فقط اطلاع رسانی باشد بی طرفی بدون شک یک شرط اساسی خواهد بود. در خبر قبلی که نظرم را فرستادم منتشر نکردید با وجودی که مانند بعضی از نظرات انتشار یافته حاوی فحش و توهین هم نبود، شاید این نظر هم چون از من "افغانی" است یا به "مصلحت نیست" منتشر نشود.
وجود نظرات گوناگون و مخالف در میزگردهای رسانه ای امری عادی است که متاسفانه در ایران غیرعادی به نظر می رسد. فضای رسانه ای در ایران یک طرفه است و حتما باید موافق نظام حاکم باشد. حتی همین سایت انتخاب نظر قبلی مرا چون کمی در باره روابط حسنه حکومت ایران با افغانستان حرف زده بودم منتشر نکرد در حالیکه بسیاری از نظراتی که با الفاظ قبیح با ما افغانها توهین کرده را منتشر کرده است. حال دوستان خود قضاوت کنند! و دوستانی که این قدر با توهین عقده خود را خالی می کنند بهتر است سفری به لااقل کشورهای همسایه خود داشته باشند بعد بیایند راجع و "انسان"هایی که تابعیت ایرانی ندارند نظر بدهند.
مدیر پایگاه دوست عزیز! ضمن تشکر از نظر شما، نظرات به حدی زیاد است که گاه مجال و فرصت انتشار آن طی 24 ساعت نیز مهیا نمی شود، بهرحال ضمن تشکر از نظر شما دوست عزیز، بر روند سابق خود که انتشار نظرات مختلف (بدون توهین) از سلایق مختلف، تاکید ورزیده و در صورت انتشار اشتباهی برخی نظرات توهین آمیز، عذرخواهی می کنیم
پاسخ ها
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
برادر گرامی حسن آقا با توجه به صحبت های شما باید عرض کنم من هم افراط به کار رفته در مطلبم را قبول دارم و در خود مطلب هم به آن اذغان کرده ام و به همان دلیل سایت انتخاب را برای اصلاح آن مختار دانسته ام هر چند این حق مسلم سایت بوده و هست و بدانید سوابق نظرات من در سایت حاوی مطالب توهین آمیز نبوده و منظور من کل افاغنه نبوده اند البته وقتی اخباری مبنی بر حمله به سفارت ایرن در افغانستان و دیدن و شنیدن نظراتی که بعضی از افاغنه در مصاحبه های خود در مورد ایران بیان می کنند و یا نظراتی که بعضی از افاعنه مقیم ایران دارند بخشی از آنان و خصوصا" آن به ظاهر کارشناس را مورد خطاب قرار دادم که البته به اعتراف خودم تند و افراطی بوده است و لازم است جنابعالی به پاسخ های داده شده من به دیگر کاربران هم مراجعه فرمائید به هر صورت با توجه به عذر خواهی سایت انتخاب خودم را ملزم به عذر خواهی از تمام افاعنه که احتمالا" در زمره کسانی که نمک خورده و نمکدان شکسته نیستند می دانم و امیدوارم مهمانان ما قدر مهمان نوازی سی ساله ملت بزرگ ایران را بدانند هر چند نظر شما در مورد یک طرفه بودن فضای رسانه ای ایران مانند همان کار شناس کذایی حاوی نکات بسیاری است که در این مقال نمی گنجد کافیست در همین سایت انتخاب نظراتی که با توجه به خطوط قرمز مطرح می شود مطالعه کنید تا به آسانی در آن مخالفت با خیلی از مسئولین و حتی رییس جمهور را به وضوح ببینید و از اینکه من را عقده ای خوانده اید و دعوت به مسافرت به کشور های همسایه که به احتمال زیاد افغانستان است و در آن انسانیت چشمان انسان را خیره می کند مشعوف شدم و برایم سوال پیش آمد که نظر کاربری مودب چون جنابعالی آنهم در مورد روابط حسنه میان ایران و افغانستان چرا باید از طرف سایت محترم انتخاب منتشر نشود و امیدوارم که نسبت به انتشار بدون خذف آن اقدام گردد تا من و همه کاربران از حسن نظر شما آگاه و من هم بیشتر شرمنده شما شوم به امید توفیق روزافزون ملت مسلمان افغانستان تا آن جا که نیازی به حضور در کشورهای دیگر مانند ایران را نداشته باشند و به قول یکی از کاربران پذیرای ملل دیگر از جمله ایرانی ها باشند تا معرفت و مهمان نوازی آن ها باعث افتخار ملت افغانستان گردد
منطق الطير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
1
5
جالبه كه مجريه گفت در مورد پاكستان نظر شما رو قبول دارم ولي در مورد ايران اين طور نيست!
اگه مي گذاشت حرفش رو بزنه اين قدر اين رو تو بوق و كرنا نمي كردن ولي متأسفانه هنوز اين رو نفهميدن و فكر مي كنن با سانسور ميشه حقايق رو پوشوند. يعني تحمل كوچك ترين مخالفتي رو هم ندارن! عجيبه واقعاً!
ياد داستان فرنود كوچولو افتادم كه خاله نرگس چه قدر رفتار و جمله ي ناشيانه اي رو به كار برد!
ناشناس
|
FRANCE
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
2
7
از انجايى كه اقايان تحمل حرف جديد يا حرف مخالف رو ندارن قطع كردن. اين شكل واكنش فقط در سيماى ايران رخ ميده...
میر مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
8
3
همونطور که ما تو کشورمون آدمای غرب زده داریم. تو افقانستانم داریم. پس حرف یه کارشناس غرب زده افغانی دلیل بر حقانیت این کارشناس نیست.

آمریکا بره کارتن خوابهای خودشو از تو تونلهای مترو و فاضلابها جم کنه نمیخواد به فکر مردم خاورمیانه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
ahsant bar shoma
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
0
فبشر الذین یستمعون القول و یتبطون احسنه
نظرات بینندگان