arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶
عضو شورای شهر تهران:

خزانه خالی مهمترین دغدغه نجفی است/ بخشی از هزینه‌ها در محل‌هایی صرف شده که جزء مأموریت‌های شهرداری نیست

در حال حاضر مهمترین دغدغه نجفی شهردار تهران مشکل مالی شهرداری و خزانه خالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خزانه خالی مهمترین دغدغه نجفی است/ بخشی از هزینه‌ها در محل‌هایی صرف شده که جزء مأموریت‌های شهرداری نیست 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با تأکید بر بازنگری در بودجه سال 96 شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه نجفی شهردار تهران مشکل مالی شهرداری و خزانه خالی است.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات بازنگری در بودجه شهرداری تهران در سال جاری با بیان اینکه برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، بررسی تطبیقی درآمدها و هزینه‌های شهری در انتهای هر ماه بسیار مهم است، گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نظارت کاملی بر روی بودجه 18 هزار میلیاردی شهرداری در سال 96 دارند و در انتهای هر ماه وضعیت هزینه و درآمدهای شهرداری را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان داد تا انتهای شهریور ماه سال جاری هزینه‌های شهرداری 1350 میلیارد تومان بیش از درآمدهای آن بوده است، ادامه داد: به گونه‌ای که از مجموع درآمدهای شش دوازدهم شهرداری تهران 72 درصد درآمدهای پیش بینی شده تحقق یافته و عملا در این حوزه نزدیک به 30 درصد درآمدها محقق نشده و در مقابل هزینه‌ها به نسبت بودجه شش دوازدهم 17 درصد افزایش داشته است و در واقع به جای اینکه به تناسب بودجه شش دوازدهم، هزینه‌های برنامه ریزی شده صرف شود شاهد هستیم که117 درصد این مبلغ هزینه شده و این نشان می‌دهد در شرایطی که مدیریت شهری از نظر منابع مالی و بدهی‌ها در شدیدترین وضعیت نامناسب قرار دارد. دخل و خرج شهرداری با هم نمی‌خواند.

فراهانی تأکید کرد: در این شرایط مهمترین کار پیش روی ما کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها در شش ماهه دوم سال جاری است تا بتوانیم توازن را برقرار کنیم لذا بررسی و تصویب اصلاحیه بودجه 96 در شش ماهه دوم در دستور کار کمیسیون بودجه شورای شهر تهران قرار دارد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که بخشی از هزینه‌ها در شهرداری تهران در محل‌هایی صرف شده که اساسا جزء مأموریت‌های شهرداری نیست و با جنس کار شهرداری سازگار نیست، گفت: لازم است با توجه به شرایط واقعی شهر تهران بودجه جدیدی را تدوین کنیم؛ چرا که شهرداری در حال حاضر با سخت‌ترین وضعیت از حیث درآمدها و هزینه‌های شهر مواجه است.

فراهانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 درصد بودجه شهرداری از محل درآمدهای شهرسازی شامل فروش تراکم، صدور پروانه ساختمانی و ...تأمین شده است تصریح کرد: این نوع تامین بودجه وضعیت نابهنجاری را بوجود آورده است و به همین دلیل باید با جدیت به دنبال برنامه ریزی ایجاد منابع درآمدهای پایدار شهری باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه نجفی شهردار تهران مشکل مالی شهرداری و خزانه خالی است، گفت: در حال حاضر متاسفانه چالش ذهنی مدیران شهرداری تامین هزینه‌های اجتناب ناپذیر شهری همچون پرداخت حقوق یا تأمین مالی هزینه جمع‌آوری پسماند و نگهداشت فضای سبز و غیره است که با این نوع کسب درآمد، نیل به اهداف ترسیم شده برای توسعه شهر با چالش جدی روبروست.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
        
برچسب ها: شورای شهر ، فراهانی
نظرات بینندگان