arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق: از مواضع امریکا درباره همەپرسی ناامید شدیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق: از مواضع امریکا درباره همەپرسی ناامید شدیم«مسرور بارزانی» مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق پنجشنبە شب در گفت وگو با بخش انگلیسی شبکە بی بی سی اظهار داشت : از مواضع منفی جامعە جهانی و امریکا در قبال همەپرسی نا امید شدە و توقع ما این بود اگر حامی نیستند مخالفت هم نکنند.

به گزارش ایرنا، بارزانی فشارها و اقدامات تنبیهی بغداد پس از همە پرسی را در نتیجە مواضع شدیدالحن جامعە بین الملل دانست و گفت: مواضع جامعه بین المللی در مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان عراق، بغداد را بر آن داشت از همسایگان بخواهد اقلیم را تحریم کنند.
 
به اعتقاد کارشناسان سیاسی تاکیدات چند باره سران اقلیم بر‌عدم همراهی جامعه بین الملل با همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشتباه بزرگ‌محاسباتی رهبران این مناطق در دست زدن به اقدامی خطرناک در راستای تجزیه عراق می باشد.
 
در پی برگزاری یک جانبه همه پرسی اقلیم کردستان عراق دولت مرکزی این اقدام را ناقض قانون اساسی عراق دانسته و اقداماتی را علیه اقلیم در پیش گرفت.
بغداد همچنین اعلام کرده است در صورت ابطال نتایج همه پرسی و تعهد اقلیم به پایبندی به یکپارچگی خاک عراق آماده مذاکرات با اربیل است.
برچسب ها: بارزانی ، کردستان
نظرات بینندگان