arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

سناتور آمریکایی: واکنش کنگره به تصمیم ترامپ درباره برجام مشخص نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بن کاردین» عضو دمکرات مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در رابطه با احتمال عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: مشخص نیست کنگره چگونه به این مسئله واکنش نشان دهد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: اجازه بدهید به صراحت بگویم که هیچ نشانه‌ای مبنی بر نقض توافق هسته‌ای از سمت ایران وجود ندارد.
 
کاردین افزود: گرچه مشاوران رئیس جمهوری به او می‌گویند که تایید پایبندی تهران به برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است، او قصد ندارد چنین کاری انجام دهد.
 
کاردین که از جمله اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا به شمار می‌رود و یکی از چهار دمکراتی بود که در سال 2015 همسو با جمهوریخواهان با امضای برجام مخالفت کرد، در ادامه صحبت‌های خود گفت: می‌دانیم که در صورت خروج از این توافق، نقش بین‌المللی آمریکا به اندازه گذشته قوی نخواهد بود. این تصمیمی خطرناک است.
 
ترامپ قرار است روز جمعه در خصوص برجام اعلام موضع کند. انتظار می‌رود وی با عدم تایید پایبندی ایران به این توافق، تصمیم‎گیری در خصوص ماندن یا خروج واشنگتن از آن را به کنگره واگذار کند.
 
پیش از این تارنمای خبری بلومبرگ با تاکید بر اینکه در حال حاضر رای کافی در سنای آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها برضد ایران وجود ندارد، هشدار داده بود که این وضعیت ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات کنگره آمریکا تغییر کند.
 
این رسانه گفته بود که ژنرال «اچ.آر مک مستر» مشاور عالی رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی اخیرا با گروهی از سناتورهای دمکرات دیدار کرده بود تا به آن‌ها اطمینان بدهد که کاخ سفید از کنگره درخواست اعمال مجدد تحریم‌ها را ندارد. پیامی مشابه هم به جمهوریخواهان منتقد سرسخت برجام داده شده بود.
برچسب ها: برجام ، کنگره
نظرات بینندگان