arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

اردوغان: از دورویی برخی متحدانمان ناراحتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از دورویی برخی از متحدان این کشور (آمریکا) اعلام کرد: کسی نمی‌تواند بگوید چرا در ادلب عملیات نظامی کردیم.

به گزارش انتخاب به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی در جمع رؤسای دفاتر استانی حزب حاکم عدالت و توسعه در آنکارا اعلام کرد: ما از دورویی برخی از کشورهای متحدمان به شدت ناراحت هستیم.

اردوغان: از دورویی برخی متحدانمان ناراحتیم

رئیس جمهور ترکیه در این دیدار گفت: همانطور که کسانی که در این روزهای سخت در کنار ما بودند را فراموش نخواهیم کرد، آنهایی را که مدام در تلاش برای خالی کردن زیر پای ما هستند را نیز فراموش نخواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: ما از دورویی برخی از کشورهای متحد خود به شدت ناراحت هستیم. دیگر امکان پنهان کردن این خیانت ها وجود ندارد.

وی افزود: استان ادلب سوریه هم مرز با ترکیه است. به همین علت باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. هیچ کس نمی تواند به ما بگوید که چرا این کار را انجام می دهید. ما به دلیل وجود ۹۱۱ کیلومتر مرز مشترک با سوریه، همواره در معرض تهدید قرار داریم.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که احداث پُست‌های دیده‌بانی و نظارتی را در راستای تشکیل منطقه کاهش تنش در استان ادلب واقع در سوریه آغاز کرده‌ است.

در بیانیه صادره از سوی ارتش ترکیه آمده بود که ایجاد این نقاط نظارتی از ۱۲ اکتبر (دیروز) آغاز شده است.

گفتنی است، نیروهای ارتش ترکیه از شنبه ۱۵ مهر ماه و با دستور رئیس جمهور این کشور وارد منطقه کاهش تنش در ادلب واقع در سوریه شده‌اند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان