arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶
دیلی بیست:

پیام ویژه مشاور امنیت ملی ترامپ به دموکرات های سنا: برای نجات برجام، این توافق را از جلوی چشم رئیس جمهور دور کنید / قید تایید برجام در هر 90 روز را از بین ببرید

مشاور امنیت ملی ارشد دونالد ترامپ هفته ی گذشته در جلسه ای با دموکرات های سنا پیامی ویژه برای انهایی داشت که نگران نابودی برجام توسط کاخ سفید بودند: اگر برجام جلوی چشم ترامپ نباشد، او قادر نخواهد بود آن را از بین ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیام ویژه مشاور امنیت ملی ترامپ به دموکرات های سنا: برای نجات برجات، این توافق را از جلوی چشم ترامپ دور کنید / قید تایید برجام در هر 90 روز را از بین ببرید

دیلی بیست نوشت: مشاور امنیت ملی ارشد دونالد ترامپ هفته ی گذشته در جلسه ای با دموکرات های سنا پیامی ویژه برای انهایی داشت که نگران نابودی برجام توسط کاخ سفید بودند: اگر برجام جلوی چشم ترامپ نباشد، او قادر نخواهد بود آن را از بین ببرد.

به گزارش «انتخاب»؛ نکته ای که ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ منتقل کرد این بود که رئیس جمهور آمریکا میی خواهد برجام ازجلوی دیدگان او و از ذهن او خارج شود.

مک مستر در استفاده از واژگان در مقابل 12 نفر از قانون گذاران دموکرات در کاخ سفید هوشیارانه عمل کرد. این جلسه درست همزمان با خروج ترامپ از واشنگن برگزار شد.

براساس مفاد مصوبه کنگره، رئیس جمهور باید هر 90 روز یکبار پایبندی تهران به برجام را تایید کند.

این مصوبه در ابتدا برای فشار به اوباما  پیش از توافق هسته ای منعقد شد، اما در دوره ی ترامپ به مشکلی بزرگ تبدیل شد.

یک دستیار یک قانونگذار دموکرات گفت: ترامپ نمیخواهد هر 90 روز شرمنده شود.

براساس گزارش، ترامپ عاجزانه به دنبال اعلام عدم پایبندی به برجام بوده است، اما شواهدی برای این امر ندارد. ایران به برجام وفادار بوده، باوجود انکه همزمان برنامه موشکی خود را توسعه داده است.

در واقع، مک مستر از قانون گذاران خواسته است که قید 90 روز را کاملا از میان بردارند. چراکه حتی اگر ترامپ عدم پایبندی ایران به برجام را هم اعلام کند، مجددا سه ماه دیگر باید همین فرایند را تکرار کند.
نظرات بینندگان