arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

رئیس کمیته روابط خارجی سنا: ظرف دو هفته طرحی درباره برجام در کنگره ارائه می‌شود / پس از تصویب، برجام هر شش ماه یکبار باید تایید شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفته است که تا دو هفته دیگر قانون تازه‌ای را برای بررسی ارائه خواهد داد تا جایگزین قانون کنونی در زمینه برجام شود.

به گزارش «انتخاب»؛ بر مبنای قانون کنونی رئیس‌جمهور آمریکا از جمله موظف شده، هر ۹۰ روز یکبار به کنگره آن کشور درباره نحوه پایبندی ایران به توافق گزارش دهد.

پیشتر نشریه پولیتیکو در گزارشی از تلاش دو سناتور جمهوری‌خواه، باب کورکر و تام کاتن، برای اصلاح «معایب» توافق هسته‌ای ایران خبر داده بود و اکنون سناتور کورکر یکی از تهیه‌کنندگان این قانون گفته است که چنین قانونی توافق اتمی با ایران را نقض نخواهد کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی همچنین گفته است که پیش‌بینی می‌شود آقای ترامپ همچنان در ماه‌های پیش رو، رویه پیشین در زمینه رفع و تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را ادامه دهد.

پیش‌بینی کورکر شامل ضرب‌العجل ماه ژانویه که نیاز به تأیید رفع تحریم از سوی رئیس‌جمهور آمریکا دارد، نیز می‌شود. مهلت ۱۲۰ روزه کنونی دولت آمریکا برای اعلام رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ژانویه ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد.

او همچنین گفته است که در قانون جدید، دوره زمانی ابراز نظر دولت در مورد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از ۹۰ روز به شش ماه افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان