arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

روحانی: برجام ثابت کرد که گفتگو بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌ جمهور روابط ایران و یونان را تاریخی توصیف کرد و گفت: تهران و آتن ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دارند و جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن همه این ظرفیت‌ها آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز شنبه در دیدار «دیمیتری الکساندراکیس» سفیر جدید یونان برقراری روابط نزدیک‌تر و گسترده‌تر بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و برقراری روابط همه جانبه بین تهران و آتن است و دو کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و روابط بانکی و نیز در حوزه انرژی و ترانزیتی از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح همکاری به نفع دو ملت برخوردار هستند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مواضع سازنده اتحادیه اروپا در قبال برجام، اظهار داشت: برجام ثابت کرد که گفتگو و همکاری بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی و به نفع جامعه جهانی از جمله اروپا و آمریکا است.

«دیمیتری الکساندراکیس» سفیر جدید یونان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، ایران و یونان را دو کشور باستانی و متمدن توصیف کرد و با اشاره به مناسبات سازنده و خوب دو کشور در طول سالیان متمادی، اظهار داشت: دستور کار و مأموریت ویژه من تعمیق و تحکیم سطح روابط تهران و آتن در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی، علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

سفیر جدید یونان با اشاره به اهمیت اجرای برجام از سوی همه طرفین، تأکید کرد: بسیار اهمیت دارد که تمامی طرفین به تعهدات خود در برجام پایبند باشند و باید به آنهایی که تعهدات خود را انجام نمی‌دهند، صراحتاً اعلام شود که اشتباه می‌کنند.
برچسب ها: برجام
نظرات بینندگان