arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

"مبارک دائم‌الخمر بوده و همواره از شنیدن آیات قرآن نفرت داشت"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرتیپ «شفیق البنا» که 25 سال مسئول امنیت و حراست گارد ریاست جمهوری مصر بود، در گفت‌وگویی جنجالی، جزییات جدیدی از زندگی شخصی «حسنی مبارک»، دیکتاتور سابق مصر را فاش کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از تابناک، «شفیق البنا» که از سال 1975 میلادی تا سال 2000، همواره همراه «حسنی مبارک» بود، در این گفت‌وگو فاش کرد که مبارک دائم‌الخمر بوده و همواره از شنیدن آیات قرآن نفرت داشت.

وی در این باره گفت: به جز در مناسبت‌های خاص مانند عید فطر و برخی مناسبت‌های دینی، هیچ گاه ندیدم که «مبارک» نماز بخواند. او حتی در نماز جمعه‌هایی که هر هفته در مساجد مصر برگزار می شد، شرکت نمی‌کرد.

«البنا» در ادامه افزود: «علاء» تنها فرزند مبارک بود که نماز می خواند، ولی «جمال» نیز مانند پدرش نماز نمی‌خواند، مگر در مناسبت‌های خاص و آن هم به همراه شمار بسیاری محافظ و اسکورت در مسجد، تا جلب توجه کند.

مسئول سابق امنیت و حراست گارد ریاست جمهوری مصر در ادامه افزود: «مبارک» دائم‌الخمر بود. او به مشروبات الکلی اعتیاد داشت. خودش ـ مبارک ـ یک بار در یادآوری خاطراتش برایم می‌گفت: وقتی «أنور سادات»، رئیس‌جمهور مصر پیش از مبارک، من را به عنوان معاون خود برگزید، از خوشحالی تا صبح نخوابیدم و مشروب خوردم.

«شفیق البنا» همچنین گفت: سخن گفتن درباره برخی چیزها مانند مرگ، نماز، قرآن و غیره نزد حسنی مبارک ممنوع بود، زیرا او از این مسائل نفرت داشت.

وی درباره علت سقوط رژیم مبارک نیز گفت: به نظر بنده، جمال مبارک، علت اصلی سقوط رژیم پدرش بود و بر این باورم، یکی از دلایل سقوط رژیم مبارک، رفتارها و کارهای جمال بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
2
بله کسی که نوکر اسرائیل بشه توفیق نماز و قرآن خواندن رو از دست می ده!
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
2
چرا نظرم رو نشون ندادی انتخاب؟
چون به مبارک گفتم حیوان؟
قبلا خوب نظرات رو تایید می کردی
چند وقتیه خیلی حساس شدی
اون نظرمو تایید کنید لطفااااااااااااااااا
نظرات بینندگان