arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

سپاه مرکز آزمون تست جاده‌ای می سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت : 

تعلل و بی میلی دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌اي خودروها سبب شد تا موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی برای احداث این مرکز دست به دامان بنیاد تعاون سپاه شود. آن طور که مدیرعامل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد، مذاکراتی میان این موسسه و بنیاد تعاون سپاه انجام شده و اگر به نتیجه برسد، هزینه احداث اولین مرکز آزمون تست جاده‌ای از سوی سپاه تامین خواهد شد.

به گفته نظام‌الدین برزگری، يكي از نقاط ضعف صنعت خودروسازي ايران، نبود مركز آزمون تست جاده‌اي است و موسسه استاندارد نیز به همین دلیل پیگیر ایجاد آن مي‌باشد. اظهارات رییس موسسه استاندارد در شرایطی است که چند سال پیش ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن قصد ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌اي را داشتند، اما در نهایت اتفاق خاصی در این مورد نیفتاد و کشور هنوز از وجود چنین مرکزی بی‌بهره است.

با این حال موسسه استاندارد بارها بر لزوم ایجاد چنین مرکزی برای تست جاده‌اي خودروهای داخلی تاکید کرده و اصرار زیادی در این مورد دارد. آن طور که رییس این موسسه عنوان مي‌کند، دو خودروساز بزرگ کشور تمایلی به ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌اي ندارند، زیرا مي‌دانند در صورت وجود چنین مرکزی در کشور، بیش از پیش کنترل خواهند شد.

هرچند ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌ای خودروها زمین وسیع و هزینه گزافی مي‌خواهد، اما اگر بنیاد تعاون سپاه و موسسه استاندارد در این مورد به توافق نهایی برسند، این مرکز در آینده‌اي نه چندان دور احداث مي‌شود. بحث احداث نخستين مرکز آزمون جاده‌اي خودرو در کشور از چند سال پيش مطرح شده و حتي شرکتي نيز با سهامداري خودروسازان داخلي براي ساخت اين مرکز ايجاد شد، اما تاکنون خودروسازان از ساخت اين مرکز خودداري کرده‌اند. رييس موسسه استاندارد پيش‌تر سهامداران و شرکت‌هاي خودروسازي داخلي را تهديد کرده بود که اگر اقدام به ساخت مرکز آزمون جاده‌اي نکنند، اين سازمان از راه‌هاي ديگري اين کار را انجام خواهد داد. 
نظرات بینندگان