arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

اظهارات رئیس‌جمهور عراق بعد از بازگشت از سلیمانیه/ تاکید فواد معصوم بر مذاکره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور عراق روز یکشنبه بعد از نشست سلیمانیه به بغداد بازگشت و بار دیگر بر اصرارش جهت اجتناب از سوق دادن کشور به سمت خطرات و در نظر گرفتن منافع عالی ملی عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق بعد از سفر چند روزه خود به سلیمانیه گفت: در این سفر با رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق و عمر سید علی، هماهنگ‌کننده حزب تغییر دیدار کردم و نشستی در تفرجگاه دوکان برگزار شد که اعضای دفاتر سیاسی دو حزب اصلی کردستان یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی حضور داشتند.

وی تاکید کرد: در این دیدارها تاکید کردم باید به تلاش‌ها برای ایجاد یک راه حل مناسب به منظور بحران کنونی و تمامی مشکلات کشور براساس قانون اساسی و تقویت روابط برادرانه و تلاش مشترک بین طرف‌های مربوطه ادامه داد.

معصوم بر لزوم تلاش‌ها به منظور پایان دادن به نگرانی‌ها و تردیدها و نزدیک کردن دیدگاه‌ها از طریق مذاکرات صریح و سازنده در جهت حمایت از تجربه دموکراسی در کشور و تقویت دستاوردهای آن به نفع تمامی عراقی‌ها بدون استثنا تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد، یقین دارد دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و تمامی طرف‌های سیاسی عراق به ادامه و تعمیق مذاکره به عنوان تنها راه حل برای حمایت از کشور و ملت آن ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد:‌ من براساس وظایفم طبق قانون اساسی بر دور نگه داشتن کشور از خطرها تاکید و اصرار دارم و بر تلاش مشترک برای عبور از این مرحله سخت تاکید می‌کنم.

نظرات بینندگان