arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

کیهان : گروههای حامی فتنه دچار سردرگمی شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیهان نوشت : 

تحرك خاتمي و طيف متبوع وي براي چانه زني و آشتي با نظام پس از فتنه سال 88، با علامت سؤال جدي از سوي جريان هاي گروهكي حامي اين طيف مواجه شده است.

پايگاه اينترنتي ميهن وابسته به علي كشتگر (از سران گروهك منحله فدائيان خلق) درباره اين موضوع نوشت: مهم ترين شرط مصالحه اين است كه طرفين عليرغم وجود اختلافات يكديگر را «به رسميت» بشناسند. آيا حكومت؛ جنبش سبز را به رسميت مي شناسد تا با يكي از رهبران آن به گفت وگو بنشيند؟ گفتگو زماني اتفاق مي افتد كه هر دو طرف يكديگر را به عنوان «واقعيت سياسي» قبول كنند. وقتي حكومت، جنبش سبز را مرده و حتي عامل آمريكا و اسرائيل مي داند؛ راه را براي گفتگو و مصالحه بسته است.ويژگي ديگر مصالحه شرايط مساوي است وقتي حاكميت؛ خود را قدرت بلامنازع و اپوزيسيون را در ضعف مطلق مي بيند، چگونه تن به مصالحه مي دهد.

اين رسانه اينترنتي مي افزايد: حكومت زماني به مصالحه تن مي دهد كه در تهديد خارجي و داخلي باشد. چه عواملي نظام را تهديد مي كند؟ غرب درگير تحولات خاورميانه است. تهديد داخلي را هم مهار كرده اند و اختلافات داخلي هم حل خواهد شد لذا جمهوري اسلامي حتي اين تهديدها را بالقوه هم نمي بيند؛ پس هيچ شرط داخلي و خارجي هموار نيست «ميهن» تلويحاً مدعي شد خاتمي، موسوي و كروبي را دور زده و در عين حال نوشت: وقتي حاميان حكومت، شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات را «توبه» مي دانند، يعني اول «تحقير»، بعد شركت در انتخابات، چگونه مي توان با آنان مصالحه كرد؟ آنان «بازيگرتواب» مي خواهند نه «كنشگر» تاثيرگذار. اگر مصالحه گرايي خاتمي در شرايط پيچيده با استراتژي مشخص و همراه با هوشمندي و زيركي نباشد مي تواند ضربه سنگيني بر پيكر جنبش وارد سازد و فرصتي براي حكومت براي ايجاد شكاف بيشتر و نزاع ميان نيروها ايجاد خواهد كرد. لذا هرگونه مصالحه گرايي براي عبور از انفعال سياسي، ممكن است در اين شرايط تهديدآميز آميخته با شك و ترديد، سازش و خيانت تلقي گردد؛ لذا در اين شرايط حساس بايد توجه كرد تا همانند انتخابات مجلس هفتم دچار اشتباه نشويم. تكرار اشتباه ديگر منجر به اختلافات عميقي در جنبش مي گردد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بي‌شمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
2
در حديث است كه ببين چه مي‌گويد و نبين كه چه كسي مي‌گويد. جز اينكه بايد توجه كرد كه از ديد كيهان نظام چيست يا كيست كه خاتمي و اصلاح‌طلبان به دنبال چانه‌زني براي آشتي با آن هستند و اينكه خاتمي، ديگران را دور زده باشد، بقيه مطلب قابل تأمل است.
متاسفانه هنوز اين دايره نامبارك خودي و غير خودي پاك نشده و عده‌اي اصرار دارند خودشان را نظام و ديگراني را كه با آنها مخالفت داشته باشند، ضد نظام تلقي كنند در حالي كه دلسوزان واقعي نظام براي مردم شناخته شده هستند.
داریوش ب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
1
حالا خداوکیلی چه فرقی بین نظرات و دیدگاههای این به قول شریعتمداری گروهکها و سرمقاله های برادر حسین در کیهان(برای مثال سرمقاله مرتبط با موضوع مذکور) وجود دارد؟!جواب بدهید اصلا خود برادر حسین جواب دهد فرق نظرات آقای کشتگر و شریعتمداری در کجاست؟
نظرات بینندگان