arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
مشكلات سر راه تشكيل سازمان سينمايي؛

شمقدري مي ماند يا مي رود؟

مدت زمان كمي براي تشكيل سازمان سينمايي كشور مانده است و در اين روزها خبرگزاري فارس خبري را منتشر كرده است مبني بر اينكه اين احتمال وجود دارد كه مديري غير از «جواد شمقدري» بر كرسي رياست اين سازمان تكيه زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدت زمان كمي براي تشكيل سازمان سينمايي كشور مانده است و در اين روزها خبرگزاري فارس خبري را منتشر كرده است مبني بر اينكه اين احتمال وجود دارد كه مديري غير از «جواد شمقدري» بر كرسي رياست اين سازمان تكيه زند.

به گزارش انتخاب، هرچند در اين زمينه عليرضا سجادپور مديركل نظارت ارزشيابي مي گويد: «در اين زمينه اظهار نظري نمي كند و معتقد است اينها گمانه زني هايي است كه بايد افراد ديگري كه اين اخبار را منتشر كرده اند جوابگو باشند»در حالي كه بارها شايعه رفتن شمقدري مطرح مي شده است و به قول معاون س ينمايي در دفعات پيشين اگر راديو آمريكا و رسانه هاي خارجي اين مطلب را مطرح مي كردند اين بار خبرگزاري فارس از رفتن اين مدير خبر داده است؛ خبري كه در مرحله دوم اهميت قراردارد.

 هرچند درباره اين سمت رايزني هايي با افراد از گرايش هاي گوناگون شده و اين تحليل از اين جهت است كه شايد اين سازمان بتواند برخي از مشكلات پيش آمده بين صنوف مختلف سينمايي را حل كند. نظرات سينماگران از طيف هاي مختلف درباره اين سازمان با ابهام زيادي روبه رو است و حتي نمي دانند كه آيا سازمان سينمايي كشور زير نظر رييس جمهور اداره مي شود يا زير نظر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي.

 اين نكته اي است كه «سيد غلامرضا موسوي» رييس شوراي عالي تهيه كنندگان چندي پيش طي يادداشتي به آن پرداخته بود.

 از طرفي «احمد نجفي» يكي از اعضاي شوراي عالي سينما در برنامه سينمايي هفت، سازمان سينمايي را مستقل از وزارت ارشاد و زيرنظر رييس جمهور به حساب مي آورد و از سوي ديگر «محسن علي اكبري» ديگر عضو شوراي عالي سينما اين سازمان را سازماني شبيه سازمان حج و اوقاف و زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي داند.

هرچند «جواد شمقدري» در اين رابطه مي گويد: «سازمان سينمايي بر خلاف نظر برخي دوستان تا وقتي زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، به تصويب مجلس شوراي اسلامي نياز ندارد و با مصوبه هيات دولت نيز رسمي است و بر اساس آيين نامه داخلي مصوبات شوراي عالي سينما در حكم مصوبه هيات دولت است» با اين حال سينماگران خواسته هاي خود را درباره اين تشكيلات سينمايي چنين مطرح كردند و محسن علي اكبري تهيه كننده سينما و عضو شوراي عالي سينما درخصوص سازمان سينمايي كشور مي گويد: «قاعده اين است كه بايد معاونت فعلي كارش را ادامه دهد ولي نظر وزير ارشاد و رييس جمهور دراين باره شرط است كه حكم آقاي شمقدري را تمديد يا شخص ديگري را جايگزين مي كنند.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق،  طبيعي است كه با اين سيستم مديريت فعلي، شايد نتوان مجموعه اي را كه قرار است فراتر و به نوعي منطقه اي عمل كند، اداره كرد و بايد از تيم مديريتي قوي تري استفاده شود.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
4
يكي مرغ بركوه بنشست وخاست
برآن كُه چه افزودزان كُه چه كاست
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
3
مگه فرقی هم داره
نظرات بینندگان