arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ قرارداد ایران ایر و بوئینگ را متوقف کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تندرو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری آمریکا از دولت ترامپ خواست تا قرارداد فروش هواپیمای مسافربری به ایران ایر را متوقف سازد.

به گزارش مهر به نقل از ویکلی استاندارد، «پیتر روسکام» از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا جلوی قرارداد چند میلیون دلاری فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران ایر را بگیرد.

بر اساس این گزارش، روسکام با مطرح کردن این ادعای واهی که فروش هواپیمای مسافربری به ایران منجر به تقویت حمل و نقل ایران به عنوان حامی تروریسم خواهد شد، از دولت ترامپ خواست تا قرارداد ایران ایر و بوئینگ را لغو کند.

این درحالیست که دولت اوباما در زمان توافق هسته ای تمام تحریم های ایران ایر را لغو کرده و شرکت هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران توانست بر همین اساس قراردادهای بزرگ خرید هواپیماهای مسافری مورد نیاز خود را به شرکت های ایرباس و بوئینگ منعقد کند.

اکنون روسکام با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری آمریکا که روز جمعه از طراحی تحریم های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده بود، درخواست کرد تا جلوی اجرای این قرارداد را بگیرد.

وی مدعی شده که سپاه با استفاده از این هواپیماها نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کرده و ایران ایر نیز در این کار به سپاه کمک می کند.

این نماینده تندرو جمهوریخواه مجلس نمایندگان در نامه خود مدعی شد: ایران ایر به انتقال نیروهای نظامی و تسلیحات به سوریه ادامه می دهد، درحالیکه از تحریم ها آزاد شده و قادر به خرید صدها هواپیمای جدید در راستای تقویت عملیات تروریستی است.

نظرات بینندگان