arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

رویت اشیا نورانی در آسمان مناطق جنوبی حاصل پرتاب موشک‌های آمریکا و روسیه بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر الهامی گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_52 بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور ، حاصل سوزش بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی آمریکا با نام NROL_52 بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوبغرب تا هرمزگان (اهواز ،شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت فراصوت آن‌ را کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.

معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی اظهار کرد: خط سیر واقعی موشک‌های پرتاب شده از خارج مرزهای کشورمان بوده و بدلیل ارتفاع خیلی بالا به نظر آمده که از آسمان کشور عبور کرده است.

وی تاکید کرد: اینگونه سوزش بوستری هیچ خطری نداشته و تا قبل از رسیدن به ارتفاع 80 تا 90 هزارپایی سوخته و از بین می‌روند.

امیر الهامی افزود: ضمنا چندین پرواز ترانزیت خارجی و مسافربری داخلی نیز در این مورد از شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور استعلام کردند که اطلاعات تخصصی برای ایمنی بیشتر به آنها ارایه شد.

الهامی در پایان تاکید کرد: موشک روسی سایوز Soyuz 2-1A از پایگاه فضایی قزاقستان پرتاب شده و محموله تجهیزاتی Progress MS-07 را در روز دوشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به ایستگاه منتقل کرده است که سوزش بوستر آن با ماهواره بر امریکایی همزمانی داشته است.

نظرات بینندگان