arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

پورسانت مشاوران املاك 2 برابر مي شود؟

اتحاديه مشاوران املاك پيشنهاد دو برابر شدن حق كميسيون بنگاه هاي مسكن بابت تنظيم مبايعه نامه را به وزارت بازرگاني ارائه كرده كه درصورت تصويب آن در كميسيون هيات عالي نظارت، خريدار و فروشنده واحدمسكوني بايد هر كدامشان معادل يك درصد ارزش معامله را بابت پورسانت به بنگاه پرداخت كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت: اتحاديه مشاوران املاك پيشنهاد دو برابر شدن حق كميسيون بنگاه هاي مسكن بابت تنظيم مبايعه نامه را به وزارت بازرگاني ارائه كرده كه درصورت تصويب آن در كميسيون هيات عالي نظارت، خريدار و فروشنده واحدمسكوني بايد هر كدامشان معادل يك درصد ارزش معامله را بابت پورسانت به بنگاه پرداخت كنند.

بنگاه هاي مسكن هم اكنون از هر طرف معاملات ملكي حداكثر 5/0 درصد قيمت آپارتمان را تحت عنوان دستمزد دريافت مي كنند كه كل دستمزد آنها به ازاي انجام يك معامله، معادل يك درصد ارزش آن معامله است.

رييس اتحاديه مشاوران املاك درباره افزايش حق كميسيون بنگاه ها از يك درصد به دو درصد، گفت: نرخ پايين دستمزد بنگاه ها زمينه را براي برخي كج رفتاري ها توسط معدودي از اعضاي اين صنف فراهم كرده و باعث شده اين افراد مبالغي بيشتر از نرخ مصوب كنوني از خريدار و فروشنده ملك دريافت كنند.

مصطفي قلي خسروي با اشاره به گزارشي كه سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان درباره تخلف بنگاه هاي مسكن در دريافت پورسانت اضافي منتشر كرده، تصريح كرد: اغلب مشاوران املاك نسبت به نرخ پايين پورسانت معترض هستند و خواستار افزايش آن شده اند. وي افزود: در حالي که متوسط نرخ حق الزحمه مشاوران در دنيا 6 درصد تعيين شده در کشور ما 11 سال است که هيچ تغييري در راستاي افزايش اين نرخ صورت نگرفته است.

خسروي گفت: البته در اين زمينه جلساتي هم برگزار شده و توافقاتي صورت گرفته است هرچند اين توافقات براي نهايي شدن به زمان بيشتري نياز دارد.

 رييس اتحاديه مشاوران املاک افزايش نرخ حق الزحمه مشاوران را فرآيندي پيچيده و نيازمند بررسي هاي همه جانبه توصيف کرد و گفت: اين احتمال وجود دارد که ظرف يک ماه آينده شاهد افزايش نرخ مصوب باشيم.

خسروي با متخلف خواندن بنگاه هايي که در حال حاضر اقدام به دريافت مبلغي بيش از نرخ مصوب وزرات بازرگاني مي كنند، گفت: اين بنگاه ها تنها تعداد معدودي از فعالان اين صنف را تشکيل مي دهند و تعداد تخلفات صورت گرفته در صنف مشاور املاک نسبت به ساير صنوف کمتر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
2
عجب دلایلی چون چندتا بنگاه غیر قانونی کار میکنند کار غیر قانونی رو قانونی اعلام میکنند عجب!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
2
آقای محترم در کجای دنیا قیمت مسکن در یازده سال ده برابر می شود؟؟؟ در سال 1379قیمت آپارتمان معمولی 200 هزار تومان بود و یک واحد 80 متری 16 میلیون می شد در نتیجه حق بنگاه هم به طور قانونی 160 هزار تومان اما همین آپارتمان نوساز الان 150 میلیونه و حق بنگاهش را شما با ماشین حسابت بررسی کن!!!
بنگاه چه کار میکنه و چه تعهد و مسئلیتی در قبال کارش داره که باید این مبلغ هنگفت بره تو جیبش؟؟؟ چقدر مالیات میده؟؟؟ از آدمایی که پول لازم هستن چه جوری ملک میخره؟؟؟ یه کم انصاف هم خوبه!!!
باید درصد را با توجه به افزایش قیمت ملک کم کنند برادر کجای کاری؟؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
2
2
همان درصد قبلي هم اضافه است.لطفا"جلوي اين افزايش قيمتها را بگيريد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
2
نه که الان خیلی کمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان