arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

آیت الله صافی: هشتم شوال روز حمله و هجوم به تاريخ اسلام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «شیعه نیوز» با فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور امامان بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت آ یت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم طی پیامی با محکوم کردن این اقدام بیاناتی را ایراد فرمودند که متن ان به شرح زیر است :



    بسم الله الرحمن الرحيم   

قال الله تعالي: في بيوت اذن الله ان ترفع و يذكر فيها اسمه...

در تفسير اين آيه‌ي شريفه، در كتب معروف تفسير، مثل الدر المنثور سيوطي روايت است كه از حضرت رسول صلی الله علیه واله سوال شد كه بيوت جليله‌ي مذكوره‌ي در اين آيه، بيوت چه كساني است؟

فرمود: بيوت الانبياء.

ابوبكر با اشاره به خانه‌ي حضرت علي و فاطمه علیهما السلام  پرسيد: اين خانه از آن خانه ها است؟
پيغمبر اكرم  صلی الله علیه واله  فرمود: نعم من افضلها.
واقعه‌ي تخريب مشاهد مشرفه و آثار اسلامي حرمين شريفين، واقعه‌اي است كه خسارت و زيان آن بر اسلام و تاريخ شريف اين دين حنيف از حمله‌ي مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بيشتر، و جبران ناپذيرتر است.
هدف شوم دشمنان در اين اهانت بزرگ و در اين سياست، از بين بردن پشتوانه هاي تاريخ اسلام و اسناد و آثار خارجي و عيني تاريخ بود؛ آثار و ابنيه و مقامات و مشاهدي كه تا دنيا برقرار است بايد محفوظ بماند و در پاسداري از حريم و حرمت آنها، كمال اهتمام مبذول شود، متاسفانه اين مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.
هيچ كدام از اديان، افتخار اين پشتوانه ها را نداشت؛ اين آثار و بنا هاي مقدس حصار محكم و استواري بود كه در حقيقت حافظ سوابق امجاد و جريان عصر اول اسلام بود.
شخصيت پيغمبر اكرم صلی الله علیه واله و اهل بيت آن حضرت و هويت اين دعوت و روزهاي بزرگ آن تاريخ، همه از اين مشاهد، ظاهر بود.
هيچ تاريخ مكتوبي نمي‌تواند جايگزين اين آثار باشد. هر ملت ديگري اگر در حد يكي از اين آثار و كمتر و كمتر هم داشت، حفاظت آن را سر لوحه‌ي سياست خود قرار مي‌داد. تخريب اين مشاهد و به فراموشي سپردن حتي قبڑ الخضراء، يكي از مقاصد مهم سياست هاي اسلام ستيزي دشمنان بود.
چه نقشه‌ي پرخسارتي بود كه به توطئه‌ي استعمار و به دست گروهي جاهل اجرا شد؛

 انا لله و انا اليه راجعون

بايد اين واقعه‌ي دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصيبت اعلام كنند و آن را محكوم نمايند. بايد تا وقت نگذشته، اين آثار نوسازي شود، مخصوصا مشاهد و مقاماتي، مثل محل ولادت نبي اكرم در مكه مكرمه و مدفن جد بزرگوار و عموي عالي مقام و همسر فداكار آن حضرت و محله‌ي بني هاشم بازسازي شود. و در مدينه‌ي منوره، احد مشهد حضرت حمزه و ساير شهدا و بقيع مظلوم بايد احياء شود، مخصوصا مقام و حرم ائمه‌ي طاهرين؛ حضرت امام حسن مجتبي و امام زين العابدين و امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام ؛ اين مفاخر بي نظير عالم اسلاميت و بشريت تجديد شود. خانه‌ي امام جعفر صادق علیه السلام كه از همان خانه‌هاي آيه‌ي قرآن مجيد است به حال اول باز گردد.

خصوصا شيعيان براي به ياد ماندن اين اسناد تاريخ و اين اهانتي را كه در حرمين شريفين به اهل بيت پيغمبر اكرم صلی الله علیه واله شده و هنوز هم ادامه دارد، اين روز را روز حزن اهل بيت علیهم السلام و روز مصيبت و حمله و هجوم به تاريخ اسلام دانسته و با اجتماعات با شكوه و اقامه‌ي مجالس عزاداري و عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء، اين جنايتي را كه عليه اسلام و قرآن و شخص پيغمبر اكرم و اهل بيت آن حضرت بوده، محكوم كنند و فراموش ننمايند كه اين جنايت، فراموش شدني نيست و اين روز را، روز بقيع اعلام كنند.

«يريدون ليطفئو نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو كره الكافرون»


والسلام عليكم و رحمة الله/ شوال المكرم 1432
                                                                                             لطف الله صافي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر جدائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
3
1
بر حوزه علمیه لازم است که در این مورد کارهای بزرگ و جدی انجام دهد موضوع بسیار حساس است اولین قدم ایجاد یک رشته تخصصی در این باره است و...
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
0
1
با تشکر از انتخاب. ظهور فرقه ی وهابیت پلیدترین اتفاقی است که در تاریخ رخ داد و انسان های آزاده باید با قلم مال جان و....با این فرقه ی ضاله وحامی آن اسراییل به مبارزه پردازند و مسائل روزمره سیاسی علمای بزرگ ما را به خود مشغول نکند وآنان را غافل از استعمار نکند ان شاء الله.
نظرات بینندگان