arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

بخشش قاتل پدر پس از 21 سال با پادرمیانی مولوی عبدالحمید

خانواده‌ای که پدرشان 21 سال پیش کشته شده بود برای جلب رضایت پروردگار و با پادرمیانی مولانا عبدالحمید از قصاص قاتل پدرشان گذشت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانواده‌ای که پدرشان 21 سال پیش کشته شده بود برای جلب رضایت پروردگار و با پادرمیانی مولانا عبدالحمید از قصاص قاتل پدرشان گذشت کردند.

به گزارش ایسنا، در این نشست صمیمی عبدالرحمن گرگیچ فرزند ارشد این خانواده، خطاب به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، گفت: قشم بودم که به من خبر داده شد شما می‌آیید، ۲۱ سال است که پدر من از دنیا رفته و از آن زمان تاکنون ده‌ها نفر پادرمیانی کرده‌اند و جوابی نگرفته‌اند، اما وقتی نام شما به میان آمد، پذیرفتم.

گرگیج افزود: دوستان پیشنهاد دادند صلح در مقابل یک میلیارد تومان باشد، اما نمی‌خواهم پدرم را بفروشم و با یک میلیارد عوض کنم.

وی گفت: دوبار در عمرم زیاد گریه کردم؛ یک بار روزی‌که پدرم را از دست دادم و بار دیگر زمانی که قرار بود شما برای این موضوع به خانه‌ام بیایید که اگر گذشت نکنم جواب شما و مردم را چه بدهم.

عبدالرحمن در پایان گفت: قاتل پدرم در زندان است، اما به‌ خاطر خدا و به‌ خاطر شما و بزرگان همراه‌تان از او درگذر کردم.

بر اساس این گزارش و به نقل از دفتر امام‌ جمعه اهل‌ سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید نیز در این نشست، با ابرازی خرسندی از گذشت خانواده مقتول، گفت: وقتی صحابه بر دشمن خود تسلط پیدا می‌کردند، گذشت می‌کردند.

مولانا عبدالحمید افزود: گذشتی که از روی قدرت باشد، نه به‌ خاطر ضعف، خیلی ارزش دارد. گذشت کار بزرگان و اولیای خداست. کسی‌که امداد و نصرت خدا با او همراه نباشد، نمی‌تواند گذشت کند.

این قتل درگیری‌هایی را میان دو گروه از طوایف «گرگیج» و «تاجوزهی» در پی داشته است که پس از این توافق، قرار است نشست رسمی صلح میان این طوایف، در حاشیه همایش دانش‌آموختگی مدرسه فاروق اعظم روستای «سورو» از توابع زرآباد برگزار شود.

نظرات بینندگان