arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

«سنجار» از چنگ پیشمرگه‌ها درآمد

منابع آگاه از تحویل اداره شهرستان «سنجار» به نیروهای عراقی از سوی نیروهای پیشمرگه خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سنجار» از چنگ پیشمرگه‌ها درآمد

منابع آگاه از تحویل اداره شهرستان «سنجار» به نیروهای عراقی از سوی نیروهای پیشمرگه خبر دادند.

به گزارش انتخاب، منابع آگاه در شهرستان «سنجار» از اقدام نیروهای پیشمرگه مبنی بر تحویل این شهرستان به نیروهای عراقی خبر دادند. بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی بدون درگیری، سنجار را از نیروهای کُردی تحویل گرفتند و پرچم عراق را در این شهرستان برافراشتند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، یکشنبه‌شب به نیروهای مسلح عراق دستور داد تا امنیت کامل استان کرکوک را تأمین کنند. طبق این دستور مأموریت نهاد مبارزه با تروریسم، ارتش و نیروهای پلیس فدرال عراق با کمک نیروهای الحشد الشعبی برای تأمین امنیت استان کرکوک آغاز شده است.

تلویزیون عراق صبح دوشنبه از تسلط نیروهای عراقی بر بخش‌های وسیعی از استان خبر داد که از جمله این نقاط، تأسیسات نفت شمال و پایگاه نظامی «کی.1 (k.1) بود. در ادامه این مأموریت، شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند، کنترل فرودگاه کرکوک را نیز به دست بگیرند.

ساعاتی پیش نیز نیروهای عراقی ورودی جنوبی شهر کرکوک را در اختیار گرفتند و شهرستان داقوق نیز بعد از عقب‌نشینی نیروهای کرد، تحت کنترل نیروهای مسلح عراق درآمده بود. نیروهای عراق صبح امروز نیز کنترل شهر «طوزخورماتو» واقع در 88 کیلومتری جنوب کرکوک را به دست گرفتند.

این شهر زمانی بخشی از استان کرکوک بود اما از زمان اصلاحات اداری در سال 1976 میلادی بخشی از استان صلاح‌الدین شده است.

مأموریت نیروهای عراقی که از چندین محور آغاز شده، بنا بر دستور نخست‌وزیر همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان