arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

تقویت حمل و نقل عمومی راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری دولت، شورای شهر و شهرداری برای حل مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در جلسه مجمع امید تهران که عصر امروز سه‌شنبه در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی را مهمترین مشکلات شهر تهران عنوان و خاطرنشان کرد: برای اینکه موضوع درآمدهای پایدار در شهرداری را دنبال کنیم قوانین خوبی در مجلس به تصویب رسیده اما متاسفانه هیچ‌یک درست اجرا نشده است.

وی مدیریت مصرف سوخت را از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت عنوان و خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات شهرداری از دولت مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای متشکل از دولت، نمایندگان عضو شورای شهر و نمایندگان مجلس تشکیل شود تا به تعهدات خود در این رابطه عمل کنیم.

هاشمی در ادامه تقویت حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت برشمرد و گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام شده و ما باید تجهیزات لازم را فراهم کنیم تا تعداد سفرها با مترو از دو میلیون به هفت میلیون سفر برسد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: منابع خارجی برای این منظور وجود دارد اما باید تضامین داخلی از شرکت نفت و بانک‌ها گرفته شود تا این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، مقیمی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به فاصله سرانه مصارف عمومی استان تهران، فضای ورزشی و تراکم دانش‌آموزی اظهار کرد: دولت، شورای شهر و مجلس باید تلاش کنند تا وضعیت این شاخص‌ها در پایتخت بهبود پیدا کند و به شاخص‌های کشوری نزدیک شود.

مقیمی در پایان خواستار پیگیری مجلس برای اجرای مصوبات قانونی شد و تاکید کرد که مسائل و مشکلات شهر تهران به ویژه مشکل حمل و نقل با ارقام پایین و جزوی حل نمی‌شود.

نظرات بینندگان