arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

محسن هاشمی: درخواست دیدار اعضای شورای شهر با رهبرمعظم انقلاب و سران سه قوه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران از درخواست دیدار اعضای شورای شهر با رهبرمعظم انقلاب و سران سه قوه خبر داد و گفت : در این رابطه ، فردا اولین دیدار با رییس مجلس انجام می شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌‎وگو با خانه ملت، در خصوص جلسه‌ای که امشب (25مهرماه) بین اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی لیست امید در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان تهران آقای عارف مطرح کرد که برای اولین بار لیست امید در مجلس و شورای شهر از یک فکر تشکیل شده، لذا برای حل مشکلات استان و شهر تهران این امکان وجود دارد که با تبادل نظر و همکاری مستقیم و همفکری بتوانیم مشکلات را حل کنیم و برای مردم کاری مثبت انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: از همان ابتدای کار اعضای شورای شهر تهران و مجمع نمایندگان استان تهران تصمیم گرفتند که 3 نفر نماینده شورای شهر تهران و 3 نفر از مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، دور هم بنشینند و مجمع امید تهران را تشکیل دهند.

وی افزود: خوشبختانه تا به حال بیش از 6 جلسه توسط این 6 نفر برگزار شده و اساسنامه‌ای برای این منظور نوشته و قرار شد اولین جلسه ۵۱ نفره، با حضور ۳۰ نماینده مجلس و ۲۱ عضو شورای شهر تهران برگزار شود و بر اساس اساسنامه رئیس و نایب رئیس را انتخاب کنند که خوشبختانه با پیگیری‌های آقای عارف این جلسه در مجلس برگزار شد.

هاشمی با بیان اینکه همه اعضا از نظرات یکدیگر باخبر شدند و در مورد اولویت‌ها و مشکلات تهران صحبت شد، بیان کرد: خوشبختانه در این جلسه آقای مقیمی استاندار تهران نیز در حضور داشتند و حرف‌های بسیار عمیقی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه پیرامون نظر مردم برای اولویت‌ها عمدتاً بعد از مسائلی مانند خدمات شهری و صیانت از فرهنگ دینی و ملی کشور، لزوم چابک سازی، اولویت‌هایی همانند آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی و ترافیک تهران بیشتر از نظر مردم بها داده شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از نظر مدیریت شهری نیز موضوع درآمد پایدار و رسیدن به روش مدیریتی شهری که کم هزینه کنیم و منابع زیادی تامین شود، تا انشالله بتوانیم با این روش مدیریتی مشکلات مردم تهران را در چند سال آینده کمتر کنیم و به سمت مناسبی پیش برویم.

وی در خصوص دیدار فردای اعضای شورای شهر تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از انتخاب نمایندگان مردم در شورای شهر تهران طبیعی بود که ما خدمت مقامات حاکمیتی در کشور برسیم.

هاشمی متذکر شد: مقامات حاکمیتی اول از همه مقام معظم رهبری هستند که طی نامه‌ای از ایشان درخواست ملاقات داشته‌ایم و منتظریم ملاقاتی با ایشان داشته و از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نامه‌های دیگری نیز برای ملاقات با سران سه قوه نوشته شد، اظهار داشت: در حال حاضر رئیس مجلس شورای اسلامی برای فردا این وقت را در اختیار شورای شهر تهران قرار دادند که به خدمت ایشان می‌رویم و با تبادل آرا و نظرات، از رهنمودهای ایشان استفاده خواهیم کرد.

نظرات بینندگان